alternativ till krafft rehab

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare dressyrfreak
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 872
D

dressyrfreak

Jag har tagit över en rehabiliteringshäst - ett 6-årigt halvblod som inte ridits sedan i somras pga ryggont (kissing spines) och efter veterinärs inrådan fått 3 kg krafft rehab/dag + fri tillgång till hösilage med medelvärden på protein/energi etc. Haft dåligt hull och ryggmuskler tidigare men börjar nu arta sig.
Hos oss har vi inte krafft utan Hippo (samt lucern o allt annat som kan tänkas). Någon som vet bra alternativ till krafft rehab? Hästen kommer fortsätta med samma grovfoder åtminstone initialt. Kommer att arbetas ordentligt från marken 4 dagar/vecka och ridas 2 dgr/vecka

Sv: alternativ till krafft rehab

kan du inte fortsätta me rehab då? min polla är svårfödd o fick tips av antiqua att ge henne rehab så hon får rehab efter ridningen.

Sv: alternativ till krafft rehab

Hippo Grow Alfa borde funka istället för Krafft rehab, jag ger det till min svårfödda häst, och jag vet många andra som också har bra erfarenhet av Hippo Grow Alfa. Jag har inte kollat exakt vad som skiljer, beroende på proteinmängden i hö mm så kanske du ska komplettera med Lusern, men det är väl bara att räkna på foderstaten nu, och se vad det blir om du byter till Hippo Grow Alfa.

Liknande trådar

M
Foder & Strö Jag har ett dräktigt sto som är lite tunn och jag vill få upp henne i hull nu innan hon är högdräktig (ska fölsa sista veckan i juli)...
Svar
7
· Visningar
1 320
Senast: -moa-
·
Foder & Strö Min häst har börjat tappa en del hull. Han är fortfarande normal i hullet men jag vill inte att han ska tappa mer, tvärtom så får han...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 286
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka