Alternativ till filmjölk, känslig mage

Q

Qelina

Har fått hippotrim. acetylsystein och detisol utskrivet till min häst och eftersom hon har känslig mage ordinerade veterinären att jag skulle ge henne filmmjölk. Problemet är att hon vägrar äta det, det spelar ingen roll om vi gömmer det, häller det i något som är sött eller försöker "tvinga" i henne. Vet någon om det finns något annat man kan ge henne som har samma eller liknande effekt?
 
Sv: Alternativ till filmjölk, känslig mage

Finns mjölksyre preparat i pulverform så apoteket, typ Tehobact, Colibact el dyl
 
Sv: Alternativ till filmjölk, känslig mage

Proviva med jordgubbssmak brukar hästar gilla, det har samma effekt som filmjölk men är sött o gott,det finns andra smaker som din häst kanske gillar.
 
Sv: Alternativ till filmjölk, känslig mage

Proviva Nypon gillar min pålle. Hon får det jämt nu för magen. När nypon är slut duger Hallon med. ;)

/Maria
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 376
Senast: Solstig
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 376
Hundhälsa Hej, Jag behöver råd angående min border collie som har världens känsligaste mage 😭 Han är 5 år, och har ibland fått riktigt dålig...
Svar
6
· Visningar
1 606
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Jag har två hundar. En 3,5-åring och en 1-åring. 3,5-åringen har jag haft sedan han var 9 veckor. Det är något i mig som gnager gällande...
2 3
Svar
41
· Visningar
12 268
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp