Philosophia
Trådstartare
Vad finns det för säckalternativ till bigbag när det kommer till att forsla bort sten och jord i trånga utrymmen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad finns det för säckalternativ till bigbag när det kommer till att forsla bort sten och jord i trånga utrymmen?
Hyra en container och köra en massa muskelarbete för att få i stenarna och jorden.
Det måste vara säckar. Container funkar inte att lämna och hämta då vår väg är för smal.
Tyvärr lär det då vara släpvagn som är enda alternativet. Det finns att hyra med tippflak.
Men andra säckalternativ måste det väl finnas?![]()
Inte med hämtning vad jag vet. Skulle det fungera för dem att hämta mindre Big bags? För visst finns de i flera storlekar?
Det borde finnas fler alternativ är ett företag, jag pratade med en försäljare till just storsäck som ville sälja det till vårt företag för att underlätta för kunder med små utrymmen. Vi tackade nej eftersom det inte passar in i vår verksamhet men det borde betyda att andra firmor kan ha tackat ja.Vad finns det för säckalternativ till bigbag när det kommer till att forsla bort sten och jord i trånga utrymmen?
Själv begriper jag inte ens varför nivåskillnaden skulle utgöra ett problem.
Storsäck från Ragn-Sells. Men har ingen aning om ifall de hämtar på knepigare ställen än Bigbag.
Tipprisken.
Skottkärra.
Om det är större volymer - minidumpers.
Är det sten och jord så använd massorna i nån annan ände av trädgårdens å behöver de inte köras iväg. Dvs gör avfallet till en resurs istället.
Skottkärra.
Om det är större volymer - minidumpers.
Är det sten och jord så använd massorna i nån annan ände av trädgårdens å behöver de inte köras iväg. Dvs gör avfallet till en resurs istället.
Jag har exakt samma problem som @Philosophia, med liknande förutsättningar för lastbil att komma fram. Och iaf för mig med 350 kvm radhustomt är det där med "en annan ände av trädgården" inte så himla enkelt![]()
Bra tips! Vet du vem man ringer när man vill få alla minidumpers som man har fyllt med 3-4 kubik sten hämtade? Du kan PM:a telefonnummer!![]()
Borde gå att köpa säckar med och beställa transport med utkörning med påhängstruck, de brukar vara duktiga på att ta sig fram med dem även om de behöver hyggligt hårt underlag.Det borde finnas fler alternativ är ett företag, jag pratade med en försäljare till just storsäck som ville sälja det till vårt företag för att underlätta för kunder med små utrymmen. Vi tackade nej eftersom det inte passar in i vår verksamhet men det borde betyda att andra firmor kan ha tackat ja.
Jag skulle ringa runt till lite olika åkeri i närområdet för att kolla om de kan erbjuda det helt enkelt.