Altenativmedicin

Thunder_rose

Trådstartare
Jag kan ingenting inom detta stora område, men jag blev lite nyfiken.

Det är så att jag nyss har lämnat ut mig ponny till en bra och kunnig person. Hon håller på en del med altenativmedicin men har ända väldigt mkt sunt förnuft ( misstolka mig inte där).

Efter strax 2 veckor hos sin nya fodervärd så blev min ponny halv. Hon lät honom vila i 2 dagar och skrittade sen lite. Hon har ridit väldigt lugnt kan tilläggas.
Han markerade endast i trav så nu kommer han att få stå några dagar till...

Hon kollade även upp om han var i balans (?) och fick fram att han var emotinellt i obalans...
Hur funkar det där egentligen?
Hon nämnde även att det ibland kan vara så att hästen o jag har ett såpass starkt band att han känner av att jag tog det hårt och att jag mår dåligt av lite olika skäl.
I överigt så är han pigg, äter och är allmänt som han brukar. Nu ska jag även och och hälsa på honom i helgen ( bara ca 6 mil dit)....så jag får se själv hur han trivs och beter sig.
Jag har ägt denna häst i lite över 6 år, varav han varit utlånad till en annan tjej i 1,5 år för ca 3 månader sen. Han kom hem till mig i 2 månader och sen var han tvungen att åka till nya fodervärden då jag inte har ekonomi att ha honom själv.

Ialf.
Kan detta stämma?
Hur funkar det, när man kollar om en häst är i balans?
Har fler varit med om detta?
Kan min häst vara i obalans pga att jag är det och att det blev lite flyttar på kort tid?

Jag är helt ny inom detta område men vill gärna veta mer:)

Sv: Altenativmedicin

kanske kan vara så att han är i obalans, men att han blir halt av sina emotioner? tveksamt...

Nja alltså jag tror att det är två olika saker:) Vem vet om han har sträckt sig/ snubblat eller nåt i hagen...

Jag va mest sugen på att få reda på hur det funkade med att kolla hur en häst är i balans/oblans osv.
Även gärna egna erfarenheter och upplevelser!

kan han säkert vara, men det lär inte vara orsaken till hältan. hon kan ge hästen blomstermedel, walnut är bra när livet plötsligt förändras.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 254
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 005
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: slant98
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod