alta escuelastång?

confetti

Trådstartare
söker med ljus och lykta en escuelastång som är stl 11,5 och HELT i svart metall, men bara en mässingsknopp på sidan. alltså även mundelen svart. har inte hittat något ställe som säljer såna här förutom rörmossen men dom hade nog lagt ner det där med bettförsäljning har jag hört.

:bow:

Sv: alta escuelastång?

Jeg kan skaffe en Alta Escuela stang i den størrelsen (11.5 cm)og i sort jern. Bestiller bitt fra Lopez og de kan gjøre slike størrelser hvis en ber om det.

Prisen for en slik stang er da NOK 517,- Er ikke sikker på hvor mye det er i svenske kroner, ungefär 630,- SEK?

Har ikke slik stang inne, siden de må spesialtilverkas, men kan bestille hvis du ønsker. Obs! Kan ta noen uker fordi jeg må ha flere bestillinger inne før jeg sender en liste til bittprodusenten.

Ta kontakt på in-liv@online.nofor mer info (har problemer med min bedriftsmail for tiden).

Hilsen
Inger Liv Orø
Baroque Import Norge

Ursäkta en helt spontan och helt ur luften kommentar,

Jag slog ett öga åt tråden, läste "Inge Liv" - Tänkte, ahh...här har vi en riktigt Bukefalist som ändrat namn.

:angel: :angel: :angel:

Ursäkta trådnappningen-låt oss återgå till ordningen.

:p

confetti skrev:
söker med ljus och lykta en escuelastång som är stl 11,5 och HELT i svart metall, men bara en mässingsknopp på sidan. alltså även mundelen svart. har inte hittat något ställe som säljer såna här förutom rörmossen men dom hade nog lagt ner det där med bettförsäljning har jag hört.

Jag har ett sådant bett, som jag är mycket nöjd med. Jag beställde det här i från. http://www.hipisur.com/CatDesc.asp?Group=Bocado&PC=21013123 OBS. mundel är svart, men det är den inte på bilden.

21013123.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Varför har man ett sådant bett? Vad är syftet så att säga? Ger den impulser via lanerna för att söka frammåt nedåt :confused:
MuMin

Först och främst är det väl för att det är en snygg stång:d .

Det fungerar i stort sett som vilken stång som helst(det finns många olika modeller på stänger som fungerar lite olika).

Syftet med stången som konstruktion är ju att den i rätta händer kan hjälpa hästen med sökingen fram och ner samt länga och ge en impuls för hästen att länga och slappna av i överlinjen.
Just lanernas påverkan borde inte ge sökningen nedåt det är snarare hävstångsverkan mha kindkedjan som ger en impuls till hästen att stäcka fram pannan.
Exakt hur ett stångbett fungerar har vi stött och blött här flera gånger så det finns gamla trådar om det. Eller fråga igen;)

/T

confetti skrev:

Kaupre ridsport har liknande modeller, plus en hel del andra akademiska bett.
www.kaupre.se

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 165
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 005
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 671
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp på vintern

Hästrelaterat