Älskade hund

fejt

Trådstartare
Lipton är mycket dålig. Skiktröntgen av hans armbågar visar att han utöver sina kraftiga pålagringar även har lösa benbitar på bägge sidor. Efter två dagar med smärtstillande som hade god effekt började han kräkas och fick sprutande diarré. Nu ska vi prova ett nytt medel i kombination med något för magen. Vi kan inte sätta in det nya smärtstillande förrän han är stabil och därför har ortopeden skrivit ut morfin över helgen.

”Han måste ha smärtstillande”. Om han inte tål nästa medicin så finns så vitt jag förstår endast sprutor att tillgå. Veterinären tyckte att vi skulle ta en sak i taget och jag försöker. Varken jag eller ortoped har fått se utlåtande från röntgenläkaren än. Det är troligtvis mycket illa.

Lipton är två år och tre månader. Vi är helt förkrossade.

Vilka otroligt tråkiga besked på en så ung hund. Kraftiga pålagringar och benbitar i så ung ålder. Och dålig av smärtlindring. Verkligen hjärtskärande.

Alla tankar till er.

biteme_bigarmhug.gif

Lipton är mycket dålig. Skiktröntgen av hans armbågar visar att han utöver sina kraftiga pålagringar även har lösa benbitar på bägge sidor. Efter två dagar med smärtstillande som hade god effekt började han kräkas och fick sprutande diarré. Nu ska vi prova ett nytt medel i kombination med något för magen. Vi kan inte sätta in det nya smärtstillande förrän han är stabil och därför har ortopeden skrivit ut morfin över helgen.

”Han måste ha smärtstillande”. Om han inte tål nästa medicin så finns så vitt jag förstår endast sprutor att tillgå. Veterinären tyckte att vi skulle ta en sak i taget och jag försöker. Varken jag eller ortoped har fått se utlåtande från röntgenläkaren än. Det är troligtvis mycket illa.

Lipton är två år och tre månader. Vi är helt förkrossade.

Fy så himla ledsamt, jag beklagar :(

Åh Lipton :heart
Jag är så ledsen för er skull och att ni fått så tråkiga besked. Vi håller alla tummarna för att magen stabiliseras och att han kan få hjälp av annan medicinering :heart

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka