F

frida_n

Hallå!
är det ngn som ger aloe vera till sin häst. vad är det bra för,var kan man köpa det och ungefär hur mkt kostar det??

nyfiken...

Sv: aloe vera

jag tror den här tråden hör hemma bättre i typ nå foderforum lr så :cool: :D :bump:

Jag använder Aloe vera mjukgörande salva (Forever Linving Products Propolis salva tror jag den heter) och smörjer under ögenon på min häst. Han har haft lite ögonproblem och de rinner lite ibland och då smörjer jag i förebyggande syfte. Använder ofta Aloe på mig själv och barnen...

Har även använt det i karlederna förr, men nu har han inga problem med mugg längre...

Men du kanske menar ge det i fodret? Själv provade jag att dricka det men fick avbryta pga magsmärta...

Jag ger min häst aloe vera juice i fodret, för förebyggande syfte (päls, hovar, organen inuti hästen, det naturliga välbefinnanandet, och för att det finns så mycket vitaminer och mineraler i, mm) Jag har märkt mycket resultat i bland annat pälsen och manen, och hovarna.

Den flaskan jag köper kostar runt 89 kr och är en ½ liter, man kan även köpa en liters.

Finns en hel serie produkter med olika funktioner, invärtes och utvärtes, gel, juice, salvor, tvål mm. För människor finns även tandkräm.

Ska vara väldigt läkande, vitaminrikt och hjälper liksom arincan till att dra ut svullnader.

Finns flera olika tillverkare och kedjor bakom, säljs lite här och där och även hemförsäljning.

Har inte så mycket egna erfarenheter men jag skulle inte dra mej för att prova.

Du kan också köpa en egen planta och göra din egen juice av bladen, blev tipsad om det på ett ställe för växtförsäljning. Ska du ha det en längre tid kan det löna sej. Beställ hos en trädgårdsförsäljning/plantskola e.d.

Hej!
Det finns många olika produkter med aloe vera, de jag anv. finns ej i butik utan man får köpa det av en återförsäljare.
Drycken jag ger går ej att jämföra med juicen som man köper i affären, den är utspädd väldigt mkt. och hela bladet är anv, man ska använda endast gelen ur växten för att få maximal effekt.
Den innehåller över 200 vit och mineraler så man vet ju att djuret får i sig allt den behöver, den är i 1;a hand mkt. bra för magen -den lagar tarmfloran så att säga...
Bra för immunförsvaret, blodcirkulationen m.m
Vid pälssättning/fällning är den väldigt hjälpande, används mkt. i tyskland framförallt på tävlingshästarna.
Sen finns det en del salvor för sår, mugg, svamp ,eksem insektsbett m.m
Finns även Schampo, pälsglans och ett spray att anv, sprayet är ett sår spray i första hand men det finns niem tillsatt i det och det håller borta fästingar och annan ohyra, niem finns även ischampot.
Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
339
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 377
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 250
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025