J

JennyK

Fick lite papper om Aloe Vera för ett tag sen, som jag läste igenom härom kvällen. Det lät ju helt fantastiskt, ska man tro dom så är det ju rena mirakelmedicinen! :D :angel:
Någon som har provat? Resultat?
 
Vi har hela huset fullt av Aloe-plantor och vi har d på alla sår och d funkar. Dom kliar inte medans dom läker och dom läker lite bättre(mindre märken efter alltså!) sen har vi även ätbar Aloe-gel här i huset,som man äter när man har ont i halsen llr sår i munnen.( åt även under tandställningstiden och det hjälpte lite!)
Sen har vi massageolja med Aloe i,SKITBRA!!!!=)

hm,låter som vi är rena Aloe freaken... :o
 
min mamma säljer och har sålt aloe vera i 5 år. och även fast jag bara är 15 så kan jag lova att det är det bästa som har hänt mig. för något år sedan skar jag mig på ovansidan av armen så att den fläktes upp ordentligt. läkaren sa att detdär kommer att bli fula ärr av. en månad senare var såret HELT läkt och inte så mkt som ett ärr kunde man se. läkaren blev helt förbluffad och köpte halvamammas lager, och nu är han stamkund :) aloe veran har också hjälpt mig mot tonårsfinnar. jag har inte ett enda ärr, då jag tvättar mig med aloe tvål och smörjer mig med olika aloe krämer som tar bort de alra flesta finnar, och de få som kommer är stora och grova men lämnar inte ett ärr efter sig tack vare aloen!!
 
Jeg har eksemhest der jeg bruker en spray som heter "aloe vera quick help (?) Den buker jeg når jeg tar inn hesten for kvelden, for da bruker han ville klia seg lite- men nehei- ikke når man har kliat ner aloe vera! Så den funkar kanon- går bara till rett mycket. Betalte 200,- for flasken, og bruker vel en hver vecke :angel:
 
Jag dricker själv aloe vera gel och använder krämer och andra produkter regelbundet. Jag ger också en av mina hästar aloe gel i fodret periodvis eftersom han kan få lite störningar i tarmen. Använder också spray för att lindra klåda och knott/mygg-bett hos pållarna.
Piggy
 
Aloe Vera är faktiskt helt fantastiskt!
Jag äter en gel för min magkatarr och har juicen på sår och annat. Även till hästarna. Helt super är det!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: igbest
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 390
Senast: Tuggben
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 528
Senast: super
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 433
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp