attempt

Trådstartare
Jag har fått en hel hög med avklippa aloevera-blad som jag måste använda innan de ruttnar bort. Har ni något tips på vad jag kan göra? Aloevera kan ju användas till i stort sett allt; hud, hår, i mat osv.

Hur går jag tillväga? :)

Sv: Aloe vera

Jag har aldrig hört talas om att man kan spara dem? De blir väl äckliga rätt omgående? Testa att hacka bitar och lägg i frysen - kanske kan man ta fram en bit och tina vid behov?

Själv har jag en planta som jag nyper en bladtopp av om jag behöver. Nu senast till en hemsk torrspricka på tummen. Aloe veran var det enda som lindrade smärtan. Jag har annats testat allt jag hade hemma i form av salvor o medikamenter.

Plantan är oerhört lättodlad. Jag har knappt vattnat min alls ändå växer den. Den har stått undanskymt och vattnats max en gång i månaden under ett helt pår. Frodig och fin ändå :laugh:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
931
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka