Aloe Vera till häst

Emmah.S

Trådstartare
Har själv börjat dricka aloe vera juice för min egen skull, hon jag köpte det av sa att jag även kan ge det till hästen för att den skulle vara bra på alla sätt (använder spray och gelly till sår etc redan och det fungerar ju)
Är det någon som har någon som helst erfarenhet av Aloe till hästar och vad det ska vara bra för?! :confused:
Tacksam för svar!

Sv: Aloe Vera till häst

Emmah.S skrev:
Har själv börjat dricka aloe vera juice för min egen skull, hon jag köpte det av sa att jag även kan ge det till hästen för att den skulle vara bra på alla sätt (använder spray och gelly till sår etc redan och det fungerar ju)
Är det någon som har någon som helst erfarenhet av Aloe till hästar och vad det ska vara bra för?! :confused:
Tacksam för svar!
Vi har använt Aloe Vera på våran ponny sedan nov.Hon har blivit allmänt lugnare i sättet,men absolut inte när det gäller fysiskt!Har bara positivt att säga om Aloe Vera juice

jag häller i 50 ml Aloe Vera i maten varje dag, och får se nu om det ger någe resultat. Har bara haft det i 6 dagar nu kanske..

Hästen har eksem och vi provar oss fram vad som funkar och inte funkar. Jag har bara bra erfarenhet av Aloe Vera så jag håller tummarna. Man kan redan se i mankammen hur såren som var där ser mycket mer friska ut, och vissa sår har försvunnit och hela manen ser friskare ut.

Carla - vilken "typ" av Aloe Vera använder du till manen? Jag har ingen erfarenhet av AV och är därför osäker på vilken produkt jag ska använda till häst med samma typ av problem. Vi bor rätt nära varandra, köpte du den i Sthlm-trakten? PM:a mej med svaret tack!

Då kan jag peta in en fråga här, Aloe veran som säljs av Börjes - är den nåt att ha?

Jag har gett min häst en "kur" för några år sedan, när hennes mag-tarmsystem behövde stabiliseras efter år av felaktig utfodring, stress osv. AV:n hjälpte bra, plus att hon numera har en balanserad foderstat med mycket lite eller inget kraftfoder på vintrarna. :)

Jag köpte vanlig AV på hälsokostbutiken, och det var tydligen viktigt att det inte var syreberikad. Tyvärr minns jag inte varför, då det var ett tag sedan nu...

Ahhhh...låter ju som den kan vara något för min häst då om det kan vara lite lugnande psykiskt, har lätt att bli uppstressad när han blir lämnad ensam spec. när man rider.....och dessutom bra för magen! Kanooon!

Jag provade i vintras att ge min häst AV-dryck pga. att de jag köpte den av sa att den skulle hjälpa läkningen av mugg. Fungerade inte alls på min häst.. :crazy:

jag har gett aloevera juice till min eksem ponny med grovteksem och på bara några dagar så avtog kliandet såpass mycket att hon kunde slapppna av. har även gjort en "egen" eksemkur som jag har i sprutflaska:

Aloevera juice
olivolja
Äppelcidervinäger håller flugorna på lite avstånd :banana:
Lite lite grönsåpa så att allt blandas ihop ordentligt :D

Jag måste tillägga att jag tidigare i 5 år har prövat gud vet allt, å inget har funkat. Men nu när hon fått alovera juicen+heltäckande täcke+ "Min" eksemkur i flaska :love: så är hon näst intill eksemfri :rofl: :rofl: :rofl: :) :) :D :D

Cita - låter som ngt för mitt sto det där.
Men var sjutton hittar man aloevera juice?
Det andra är ju lättöverkomligt men AV:n?

Min syster har använt aloe vera-juice till sin häst och hon har blivit så fin i pälsen. Jätteglansig, mjuk och fin!

Forever living produkts aloevera produkter är kanonbra! högst innehåll av ren alove barbadensis.. Pma mig så kan jag berätta mer.. :P

Passar på att slänga in en fråga!

Hur mycket av aloe vera juicen bör man ge till en stor häst per dag?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 557
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar