Alltså vilken vecka är jag i???

Ireland

Trådstartare
Gjort första ul idag. Bebisen var inte planerad och vi har gissat oss fram på att jag är i v.18. Idag blev vi tillbakaflyttade och hamnade på v.16+2.
Sen när jag kommer hem och tittar på bilderna så står där under bilden GA: 18w 3d. Betyder det inte att jag är i v. 18+3?? Om så är fallet har vi varit väldigt exakta i våra gissningar. vad ska man gå efter?? Har BM sett så fel på datorn??
har ringt dit men de har ju ingen telefontid nu så jag får se om de ringer upp efter att jag nu lämnat ett meddelande.

Jag vet att det är svårt att få ett EXAKT datum, särskilt när det inte är planerat i minsta detalj, men det behöver ju inte spela på 2 v.. det spelar rätt stor roll i slutet av graviditeten, tycker jag.

Sv: Alltså vilken vecka är jag i???

Vilket mått är det på bilden, huvudet, buken eller lårbenet?

Edit:
Hittade bilden med min patientuträkning.

BPD: 18+3
AD: 19+1
FL: 17+4

Och Bm sa att jag var i v. 18+3 med bf 28/10. Sonen föddes 22/10.

Senast ändrad:

oj det vet jag inte.. har ju 3 bilder på hela bebisen. Men hon mätte mage, huvud och lårben.

Fick i alla fall tag i henne nu och jag är 16+2. Att det står 18+3 var tydligen baserat på sista mensen eftersom det var det vi fick gå efter när jag inte visste mer.

Så då har jag fått mitt svar i alla fall =)

Problemet är ju att det verkligen spelar på så mycket tid. :laugh: Kommer bebisen någonstans mellan v38 och 42 räknas den som "i tid". Och ja, sånt är väldigt trist när man sitter i slutet av graviditeten och varje dag känns som en vecka. Jag kan ta min ena graviditet som exempel. Beräknat födelsedatum den 12 utifrån sista mens. Uppskattad till den 16 vid tidigt VUL. Flyttad till den 5 vid RUL. Och igångsatt den 20 :(

Jag gjorde ju IVF dvs jag vet EXAKT när befruktning mm skett gick ändå över 14 dagar....

Som andra sagt, det kan gott skilja två veckor i slutet...
Enligt sista mens skulle Liten komma den 29 januari. Efter rutinUL flyttades BF till 13/2, alltså framåt två veckor... Liten behagade kika ut den 22/2 alltså nästan 1½ vecka till så jag var ju "gravid" i typ 44 veckor! ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 143
Senast: Zody
·
Gravid - 1år För några veckor sedan tog jag cellprov, bara ytligt då jag är gravid. Detta visade lätta cellförändringar o BM berättade att jag skulle...
Svar
15
· Visningar
1 991
Senast: aenglah
·
J
Gravid - 1år Fortsätter med mitt anonyma nick ett tag till. Jag har ett tag trott att jag har varit gravid, men det verkar inte vara så. Jag bara...
Svar
19
· Visningar
16 352
Senast: jolly_jolly
·
Övr. Barn Är i v.18 nu och börjar fundera på det här med graviditets diabetes :crazy: I v. 7 svimmade jag på jobbet p.ga blodsocker fall. Har...
2
Svar
37
· Visningar
5 720
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA