Allt som behövs för att tävla?

F

FridaMarie

Någon som vill informera mig om allt som krävs för att tävla en vanlig Clear Round?? Behövs grönt kort? Vilka licenser? Jag vill veta ALLT vad jag måste skaffa innan vi kan ge oss ut på små tävlingar.
MVH En som glömt bort.

Sv: Allt som behövs för att tävla?

Om du ska tävla cl på lokal nivå så behöver du Grönt kort, och lokal licens. Dessutom så måste hästen vara vaccinerad. På klubbnivå brukar dock bara gröntkort behövas.

Om du sen vill tävla regionalt och uppåt måste hästen/ponnyn ha hästlicens.
Nytt för i år är också att alla ponnysar måste vara chipmärkta för att delta i inbjudningstävling och uppåt.

Vad det gäller kläder och utrustning så får du veta det mesta när du tar grönt kort.

Hur du fixar gröntkort och licenser kan du läsa om på ridsport.se

Lycka Till! :banana: :bump:

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 612
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 090
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 943
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA
  • Autistisk bror