Sv: hästpass!
Vet. tyckte hästpass var onödigt till min häst då hon absolut inte har några som helst kännetecken på att hon är hon ifall hon skulle bli stulen tex, inga virvlar som är speciella ngn stans eller några som helst tecken så det skulle inte hjälpa mej om hon har pass eller inte, däremot är hon chippad av den anledningen att ingen kan komma å säga att det inte är hon samt att man lättare kan hitta henne om hon skulle bli stulen.
Fast vissa vill ju inte hitta hästar som är "stulna" av försäkringsbedrägeri skäl :smirk:
Men eftersom jag tävlar så måste jag ha pass, annars tror jag inte att jag hade skaffat det ärligt talat, vet några stycken som vägrar göra det.
Jag låter inte heller slakta mina hästar på slakteri då jag tycker de förtjänar en trotjänar avlivning hemma.
Dock vet jag inte hur dyra böter de riskerar att få vid vet,behandling i såna fall.Har ngn här en aning om det?
Läste att det blir dyrare med böter än att skaffa ett pass, iofs fick jag ju åka 64 mil för att en godkänd kontrollant kunde göra en signalement besrivning på min häst å med en bil som drar 3 liter/milen var det inte det billigaste kan jag meddela
Allt slutade på 3000 å då har jag ännu inte fått vet.räkningen för pass signalementbeskrivning eller chipmärkningen.
De som bestämmer sånt här verkar inte alls ha ngn förståelse för att vissa bor lite avsides å inte har tillgång till kontrollanter osv hursomhelst.