Om du skulle vilja sticka åt någon annan så bara säg till!Men vill inte sticka för att sälja, då får jag prestationsångest. Stickar just nu mest till min bästa väns spädbarn. ❤
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du skulle vilja sticka åt någon annan så bara säg till!Men vill inte sticka för att sälja, då får jag prestationsångest. Stickar just nu mest till min bästa väns spädbarn. ❤
Det låter jättebraJust nu känns saker hanterbara. Ska försöka vara hemma själv några timmar nu för att vänja mig vid det. Ska till en kompis och hans familj och sova där inatt.
Bestämde mig imorse för att ta tag i mig själv på riktigt nu och första steget är att vara helt ärlig med min psykolog. Har inte vågat det innan för att då sätter de LPT på mig och jag blir inlagd. Men inser väl att det kan behövas..
Är du "akut"destruktiv just nu, så du skulle behöva läggas in idag?Nu rasar allt igen. Satt inatt och skrev ned allt jag ser som ett problem för mig att ge till min psykolog. Hon tyckte det var ett bra tecken att jag gjort det, och bra att jag gjort saker jag blivit glad av i veckan.
Men pratar mycket med en vän om allt och jag är betydligt ärligare med honom än med psykologen. Klarade inte av att säga att min destruktivitet har ökat sista veckan.
Så min vän är besviken på mig att jag inte berättade det, och han tyckte jag skulle be om att bli inlagd en tid för att få en paus från allt och inte kunna fly från mig själv genom att vara destruktiv.
Och jag förstår min vän helt då jag är helt ärlig mot honom (Vi har en sån där relation där båda mår dåligt och är fullkomligt ärliga mot varandra, på gott och ont) och när jag ser hur det ser ut utifrån har han rätt.
Men samtidigt är jag så rädd att jag ska bli inlagd, få förslag på behandlingar jag inte vill ha och då ger de mig LPT och ger mig behandling ändå. Skett flera gånger tidigare nämligen.
Så jag vet inte alls hur jag ska göra nu.
Är dessutom ledsen på min pappa. Ringde honom och pratade med honom igår och nämnde en sak om min manliga vän och pappa frågade direkt om det var en pojkvän. Han hoppas jämt på att jag ska skaffa pojkvän och nämnder det ofta. Trots att han vet att jag är lesbisk. Känns som att han önskar jag inte vore det utan kunde leva ett vanligt heteroliv istället. Han accepterar inte den jag är.
Orkar inte med det och ihop med väldigt mycket annat vill jag bryta helt med pappa. Men ja.. Han är gift med min mamma och hon är guld värd.
Känns bara kasst just nu och jag vet varken ut eller in.
Inte just nu. Men då jag inte äter adhd-medicin nu så har jag en tendens att sakna impulskontroll. Det är väl en del i problemet, att utan medicinen hinner jag inte tänka innan jag handlar, men med medicinen får jag mer ångest. Pest eller kolera.Är du "akut"destruktiv just nu, så du skulle behöva läggas in idag?
Jag tänker att du kan ta upp det med in psykolog vid nästa besök om det inte är akut. De senaste gångerna har du väll sluppit tvångsbehandlingar när du varit inlagd?Inte just nu. Men då jag inte äter adhd-medicin nu så har jag en tendens att sakna impulskontroll. Det är väl en del i problemet, att utan medicinen hinner jag inte tänka innan jag handlar, men med medicinen får jag mer ångest. Pest eller kolera.
Nej, tyvärr har jag inte det utan fått LPT och tvångsbehandlingar. Det jag är rädd för är att bli påtvingad ECT igen då min läkare vill det.Jag tänker att du kan ta upp det med in psykolog vid nästa besök om det inte är akut. De senaste gångerna har du väll sluppit tvångsbehandlingar när du varit inlagd?
Inte just nu. Men då jag inte äter adhd-medicin nu så har jag en tendens att sakna impulskontroll. Det är väl en del i problemet, att utan medicinen hinner jag inte tänka innan jag handlar, men med medicinen får jag mer ångest. Pest eller kolera.
Inte medvetet.Gör du något annat för att miska ADHD-symptomen när du inte tar din medicin? T.ex. omega-3 tillskott, undvika socker/snabba kolhydrater, etc?
Det finns ju en del vetenskapligt belägg för att kosten kan hänga ihop med ADHD (vet att du är vegan). Mkt olja och fettrika vegetabilier kanske vore bra?
Nu rasar allt igen. Satt inatt och skrev ned allt jag ser som ett problem för mig att ge till min psykolog. Hon tyckte det var ett bra tecken att jag gjort det, och bra att jag gjort saker jag blivit glad av i veckan.
Men pratar mycket med en vän om allt och jag är betydligt ärligare med honom än med psykologen. Klarade inte av att säga att min destruktivitet har ökat sista veckan.
Så min vän är besviken på mig att jag inte berättade det, och han tyckte jag skulle be om att bli inlagd en tid för att få en paus från allt och inte kunna fly från mig själv genom att vara destruktiv.
Och jag förstår min vän helt då jag är helt ärlig mot honom (Vi har en sån där relation där båda mår dåligt och är fullkomligt ärliga mot varandra, på gott och ont) och när jag ser hur det ser ut utifrån har han rätt.
Men samtidigt är jag så rädd att jag ska bli inlagd, få förslag på behandlingar jag inte vill ha och då ger de mig LPT och ger mig behandling ändå. Skett flera gånger tidigare nämligen.
Så jag vet inte alls hur jag ska göra nu.
Är dessutom ledsen på min pappa. Ringde honom och pratade med honom igår och nämnde en sak om min manliga vän och pappa frågade direkt om det var en pojkvän. Han hoppas jämt på att jag ska skaffa pojkvän och nämnder det ofta. Trots att han vet att jag är lesbisk. Känns som att han önskar jag inte vore det utan kunde leva ett vanligt heteroliv istället. Han accepterar inte den jag är.
Orkar inte med det och ihop med väldigt mycket annat vill jag bryta helt med pappa. Men ja.. Han är gift med min mamma och hon är guld värd.
Känns bara kasst just nu och jag vet varken ut eller in.
Hon vet om det, men inte i vilken omfattning det sker. Men skrev ned på listan allt jag vill jobba med, och där ingår bl. a. min destruktivitet. Men döljer väl till stor del självmordsplaner. För det är vad som får min inlagd. Har en tendens att sätta slutdatum och dödsstäda och sånt när jag mår kasst.Vad jobbigt för dig
Ang. att berätta för psykologen om din destruktivitet, du kan inte skriva ner det du tycker är för jobbigt att prata/berätta om?
LPT med ECT är min värsta mardröm också. Har lyckats ducka ECT hittills, men är rätt säker på att det bara är en tidsfråga. Är också livrädd för inläggning pga det.
Hon vet om det, men inte i vilken omfattning det sker. Men skrev ned på listan allt jag vill jobba med, och där ingår bl. a. min destruktivitet. Men döljer väl till stor del självmordsplaner. För det är vad som får min inlagd. Har en tendens att sätta slutdatum och dödsstäda och sånt när jag mår kasst.
Det är inte så bra.
Jag förlorade hela våren tack vare ECT, minns bara det folk berättat för mig efteråt. Om jag skulle glömma hösten hade så mycket fint gått förlorat.
Men jag berättar om det när jag inser att det gått för långt. Har min vän som jag pratar med och han vet allt, och insåg idag att litar jag inte på när han tycker jag ska läggas in finns det ingen anledning till att prata med honom om det.Jag gör samma. Låter bli att berätta om självmordstankarna alltså. Berättar allt annat. Eller nej, jag berättar inte när jag får psykostendenser. Då blir det LPT med en gång. Försöker ”rida ut stormen” och hoppas att jag landar med fötterna på marken, men det funkar ju långt ifrån alltid. Och då kommer inläggningen så sent och om jag lagt in mig direkt när symptomen visade sig hade jag inte blivit lika sjuk. Men rädslan för LPT och ECT är för stor.
Så jag förstår verkligen ditt dilemma.
Men jag berättar om det när jag inser att det gått för långt. Har min vän som jag pratar med och han vet allt, och insåg idag att litar jag inte på när han tycker jag ska läggas in finns det ingen anledning till att prata med honom om det.
Min vän funderar på ECT igen, men han fick inga minnesförluster som jag fick. Så jag tycker han ska ta emot det.
Ja, mina vänner är guld värda. Jag hade inte varit jag utan dom. ❤Det är värdefullt med fina vänner ❤
Du ska inte prova att lägga in dig nu då om du fortfarande känner att det skulle vara en bra ide?Igår var en märklig dag. Helt okej förutom att jag umgicks med en vän som mår kasst och jag är orolig för. Sedan umgicks jag ett par timmar med en barndomsvän.
På spårvagnen på vägen hem fick jag värsta panikångesten på länge. Allt svartnade, trodde jag skulle dö, men lyckades på något sätt ta mig hem. Vet inte hur utan allt är svart.
Hamnade på golvet gråtandes i panik när jag kom hem och ville bara dö. Ringde en nära vän som under 45 min hjälpte mig att ta mig ur det värsta. Men dödslängtan bestod då min vän bestämde att jag skulle till akutpsyk.
Väl där hamnade jag i affekt när jag pratade med sköterskan och ville bara hem. Hög puls och jag blev rätt aggressiv.
Men efter en halvtimme hade min vän lugnat ned mitt föyktbeteende så mycket att jag lugnt kunde säga att jag ville hem.
Åkte då hem till vännen och somnade direkt.
En hemsk kväll där jag önskar att jag inte flytt utan att jag blivit inlagd då jag behöver det. Hade jag berättat att jag varit nära att ta livet av mig hade jag blivit inlagd, men jag sa det inte.
Känns som mitt liv är ett enda kaos jag inte har någon som helst kontroll över. Allt bara händer. Jag brukar verkligen inte vara såhär utan är i vanliga fall lugn. Men senaste tiden har jag växlat så snabbt.
Helt sjukt.
Känns som att samma sak lär upprepa sig, att jag skriver in mig där och får panik och vill fly. Antingen lyckas jag då fly eller så får jag LPT och exvak av min erfarenhet, och inget av det känns så bra.Du ska inte prova att lägga in dig nu då om du fortfarande känner att det skulle vara en bra ide?
Ja, det är givetvis inget lätt beslut.Känns som att samma sak lär upprepa sig, att jag skriver in mig där och får panik och vill fly. Antingen lyckas jag då fly eller så får jag LPT och exvak av min erfarenhet, och inget av det känns så bra.
Ska iaf umgås med vänner ikväll, så känns som att jag borde klara mig tills imorgon iaf.
Men ja, samtidigt är det väl säkrast att jag skärper till mig och lägger in mig. Bara så svårt.