Allsvenskan!?

R

Ronjaa

HEj!:bump:

Hur funkar de med allsvenskan?
Hur anmäler man sig?
Hur många ska man va per lag?
vilka höjder?
Hur funkar allt med allsvenskan?

mvh sandra :D

Sv: Allsvenskan!?

Vilken division är du intresserad av? För det skiljer sig en del tror jag. Själv vet jag bara lite om division II, fast det skiljer sig kanske från län til län också... Iaf I skåne rider man i lag om 3-4st på storhäst och häjden är 1.10 - om laget består av 4st måste en vara junior och denne rider då 1m. Resultat räknas på 3 bästa.

Ponny: Laget består av 3-8st. Om laget består av fler än 3 ekipage måste det ingå mer än en kategori. Resultat räknas på de 3 bästa.

Först rids en grundomgång, om två eller flera lag har lika minsta antal poäng så rider dessa en omhoppning. Lite dålig förklaring kanske men hoppas du förstår.

Division II rids först i två omgångar som brukar bestå av ca 8 lag. man möter samma lag varje gång. Efter dessa två omgångar går sedan de två bästa lagen från den grupp man tillhör till final där de möter de dem lag som har varit bäst i de andra grupperna.
hmm... blev lite rörigt det där också, svårt att förklara utan att vara alltför långdragen. Hoppas du fick ut något av det iaf!

Sv: Allsvenskan!?

Lättast är det om du pratar med tävlings ansvarig i din klubb.
Då får du reda på precis allt du vill veta, och kan få ihop några polare till ett lag.
Eftersom man måste tävla för en klubb.

Lycka till !! / Linda Näsbom - http://lindanasbom.blogspot.com/

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 321
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix