Allsvenskan

X

Xenox

Får man lov att rida Eliten på storhäst och samtidigt rida Div 1 på ponny?
En undran till får jag lov att rida Eliten på häst och ponny samtidigt?

Jag vet att man inte får rida två olika ponnier i elit och div1 parallellt men du får lov att starta Div1 om du inte har startat i eliten. dvs du får rida div1 på lördagen och sen dan därpå rida eliten med samma ponny eller en annan ponny om du vill.

/xenox med en häst och en ponny att tävla i vår.

Sv: Allsvenskan

Ursäkta dum fråga, men varför får man inte rida två olika ponnyer i Eliten och Div. 1 paralellt?

Ja men du Kungsbacka är inte med i Elitserien på häst :angel: :devil:

Det får man vist det lov att göra (rida olika ponnysar i div 1 och Elit), men ponnyn får inte lov att gå div 1 och sedan samma omgång gå Elit, fast med annan ryttare eller samma ryttare!

Så är det inte alls!!

Från SvRF: ryttare får endast deltaga med en ponny i varje elitomgång. Ekipage får ej i samma omgång starta i allsvenskans olika divisioner. Brott mot dessa bestämmelser medför uteslutning av laget.

Totola skrev:
Ursäkta dum fråga, men varför får man inte rida två olika ponnyer i Eliten och Div. 1 paralellt?

Jag tycker oxå att det är lite dumt, men det var väl för att man är för rutinerad om man ridit i eliten eller nått sånt... :confused:
Så man kan få in nya ryttare, och de nya ryttarna ska ha nån chans.

"Ekipage får ej i samma omgång starta i allsvenskans olika divisioner"

EKIPAGET får inte starta i de olika omgågnarna, ett ekipage är ryttare OCH samma häst!!
Ryttare får lov att rida en häst i Elit, en häst i div1 och en annan i div 2! Dock får inte samma häst som gått Elit, lov att gå div 1 eller div 2 varken med samma ryttare eller annan ryttare. Blir dock hästen såld, och det är ett stadigvarande ryttarbyte på hästen så får den lov att gå en lägre divition än den har gått innan med annan ryttare!

"En undran till får jag lov att rida Eliten på häst och ponny samtidigt?"

Japp, det får du det med! (missade din fråga innan)

Jag vet men vi kan ju alltid ta oss till eliten iår :devil: jag ska ju vara med och rida div 1 ;)
Jag hjälpte till och få upp Kunsbacka till ponnydressyr eliten förra året och sen sålde jag min ponny :devil:

jag har ju snott hans häst vet du och första omgången är innan skandinavium och elisabeth sa att jag måste vara med :p, mojan e på min sida :devil: hon tkr att jag ska få rida JSM också.
men bror min är inte glad alls men nu så kanske han kan få tillbaka sin häst efter skandinavium iaf ... jag ska tänka på saken först bara och diskutera med mamma, jag får en femåring att rida i vecka 8 också.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
573
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 413
Senast: hhere
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 311
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 191
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka