Allroundsadeln på H**ks??

T

thereseSvensson

hej på er.. =)

Satt och kolla på H**ks hemsida och hittade denna sadel: Sadeln!

vad tror ni om den??
Jag håller på att bygger upp min polle nu, efter en längre tids vila efter sjukdom, och ingen av hans sadlar ligger bra just nu...

Jag vet ju att man får det man betalar för,... Men tyckte det lät väldigt billigt?? :confused:

Någon som har några åsikter ??
bra och dåliga..

Tacksam för svar!
 
Sv: Allroundsadeln på H**ks??

Nej snälla! Inte den. Köp en riktig sadel och låt en sadelmakare prova ut en åt din häst. Kolla begangnade sadlar, tex stübben, hubertus osv. Där kan du få en kvalitetssadel till kanonpris! Eller om du vill ha en ny sadel, kanske en syntet?

Den sadeln du visade bild på har för det första för smal kanal, bossorna är ojämna, och lädret av sämre kvalitet. Och med det priset kan jag tänka mig som att det är med de flesta ekonomisadlar: dåliga bommar, dåligt hantverk och dålig stoppning som knölar ihop sig. Har känt på den i butik och jag kan ärligt säga att jag aldrig skulle lägga den sadeln på mina hästar.

Lägg hellre lite mer och få en sadel som är snäll mot din häst!
 
Sv: Allroundsadeln på H**ks??

tycker oxå att du ska be en sadelutprovare välja en sadel åt dig så det blir riktigt bra. Jag vet att många tycker att det är för dyrt osv, men det är dyrt att ha häst, och att ha en passande sadel är guld värt. Jag har provat ut en sadel till min unghäst lagom tills vi skulle börja rida, jag ville att det skulle passa från början. Sen kanske jag får byta sadel 5-6 ggr innan han har vuxit färdigt men jag tycjer att sadeln är extremt viktigt så det får man ta när man har häst, iaf om man bryr sig om den :)
 
Sv: Allroundsadeln på H**ks??

Jeg har vært i Hööks-affärer både i Norge, Sverige og Danmark, og sett ca 20 eksemplarer av den sadelen. De fleste var klumpete i stoppingen :cry: Men de hadde ikke for smal kanal, hvertfall ikke de eksemplarene jeg så.

Av de 20 eksemplarene jeg så, var det én sadel som var jättefin på alla vis! :) De andre 19 var det diverse feil på... :(

Så om du planlegger å kjøpe denne salen, ikke gjør det på postordre! Dra til affären og se selv.
 
Sv: Allroundsadeln på H**ks??

Inget bra val eftersom den läätt spricker !!
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 218
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 883
Utrustning Hejsan:) jag har ett liten fundering:) jag hade en dåligt passande sadel innan men efter köp av ny som passade bra då så har det inte...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 748
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp