allmänt gallig!

W

Wilma

Behöver några snabba tipps.

En av våra hästar är allmänt gallig.
Tog hem henne för 1 månad sedan o hon blev ganska fort gallig runt om. Tänkte att självklart det är det hastiga foderombytet, hon brukar inte vara särskillt känslig men men.
Nu 1 månad senare är gallerna kvar?! Hon har genomgått besiktning UA nyligen.

Vad kan det bero på? förutom foderombytet?!

Tipps för att få det bättre mottages tacksamt.

1 månad är inte så lång tid om magen satts ur lag. Andra saker kan vara överansträngning, mask, tidigare gallor så det lättare svullnar nu också.

hm..kanske behöver jag inte oroa mig, ska försöka minska fodergivan lite tills det rättat till sig. Hon har haft fritillgång på hösilage under dagarna.

Hon var hos fodervärd under vår sista avmaskning i stallet osäker på om hon blev avmaskad där?!

Kanske läge för lite Mag-Tarmbalans också eller annan "magkur". Är du osäker på avmaskningen kan det ju vara läge att göra träckprov i år!

Liknande trådar

Övr. Katt Skulle behöva lite hjälp att spåna. Jag och f.d. sambon bröt upp nyligen och vi är just nu i "bodelningen". Vi har två katter...
Svar
15
· Visningar
1 555
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Era bästa tips mot att undvika smitta mottages tacksamt och något desperat! Jag blir förkyld ca 1 gång/månad eller varannan månad och...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 229
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej Skulle behöva lite råd eller om någon varit med om likande... Historik Min häst fick gaskolik för två veckor sedan, så han stod...
2
Svar
22
· Visningar
2 731
Senast: Malska82
·
Foder & Strö Halloj! Jag har två hästar hemma, en kallblodsvalack på 23 och ett varmblodssto på 17 år. Jag och en vän har lånat hem dom, har ridit på...
2
Svar
20
· Visningar
3 179
Senast: Maria_81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar