Problemet är att jag behöver en del nytt.... såsom vardagsgrejer typ sockar, ljus mm (vem trodde att jag någonsin behövde köpa nya ljus? Från mitt förra jobba där vi fick massor sådant så har mitt förråd börjat sina efter en sisådär 7 år )Bra jobbat med rensandet!
Angående Ullared, kan du ompröva beslutet att åka med? Berätta att du i stället fokuserar på att rensa ut hemma och faktiskt inte behöver något nytt, håller i dina pengar, tänker på klimat kontra konsumtionshets, någon annan anledning relevant för dig?
Annars kan jag ibland när jag kommer till stora köpställen känna närmast avsmak inför hur mycket det finns och jag blir totalt anti shopping. Även om jag egentligen ska ha något specifikt kan jag inte förmå mig att gå igenom alla val, klämma, känna, prova eller vad som nu är aktuellt och sedan också faktiskt köpa. Tror det handlar om att jag blir så överväldigad av allt som finns... Men tror också att jag skulle kunna försätta mig i den känslan genom att tänka på just ovanstående, att det blir ytterligare en sak som ska ha en plats hemma, att det kostar pengar som jag kan använda på bättre sätt, att det bidrar till klimatpåverkan.
Jag är faktiskt ganska duktig på att säga Nej till mig själv annars just med de orden. Vart ska jag ha den? Vart får jag plats med den? Behöver jag den? Vill jag verkligen ha den? Har jag verkligen råd med denna? Kommer jag att nyttja den?
Därför är min garderob väldigt lättrensad nu också.
Sen vill jag gärna umgås med min mamma som också är duktig på att inte köpa onödiga grejer. Hon vill göra detta som en liten utflykt och samtidigt passa på att fylla upp hemma. kolla efter julklappar och bara ha en dag för oss.
Förr när man åkte till Ullared kom det alltid med massa onödigt men vi har blivit duktiga på att bara ögonshoppa
Förra gången vi vart där (innan covid) så köpte vi bara "bra" saker Det enda onödiga jag köpte var en massa mat.
Jag är mer orolig för att jag ska släppa allt det där och bara tjoho den här 10-kronors-grejen BEHÖVER jag verkligen typ.
Vi har tagit ledig mitt i veckan innan alla pensioner , barnbidrag mm kommer ut så vi hoppas vi tog en bra dag med lite folk. Inte bekväm med att åka en helg.