Allmänna hälsotråden

En hundmage måste vänjas vid att bearbeta ben, ett djurslag i taget o ägarna måste vara lite pålästa så de inte ger ben till en hund som är helt förstoppad som den stackars boxern i Danmark.
Och aldrig lämna en hund själv med ben den kan äta upp. Vet om två vana BARF:ade hundar som kvävdes, när dom satte i halsen :( är en del år sedan nu, men glömmer det aldrig. Tror det var en kycklingvinge när det gällde ena hunden och broskben för den andra.

Tvivlar på att hon skulle låta det sitta kvar.. Kan försöka.

Det är inuti örat, precis ovanför allt brosk i hörselgången. Viker jag upp örat åt fel håll över huvudet sitter såret preciiis på den vikningen. Enda sättet som såret inte viks är om jag lyckas fixera örat som ett lappöra, som hon har på andra örat.

Här trycker jag ut vikningen med fingrarna bakom, annars viks det verkligen precis på såret.
16684301_10207800169710258_367874093214791971_n.jpg
Zinkpasta torkar ut och skyddar. Värt att prova.

En bekant är inne akut med sin hund som inte vill resa på sig, vinglar och har svårt att gå. Allmänt låg, bajsar jätteofta.

Veterinären skäller ut min bekanting för att denne ger råa ben till sin hund och anser att det säkert är därför hunden är dålig, och att det är extremt oansvarigt att ge ben till sin hund pga alla skaderisker. Typ ben = dödsdom.

Vad säger ni om detta? Har veterinären rätt eller är denne ute och cyklar?
Beror på vilka ben hunden ätit. Vana hundar som inte är alltför glupska kan säkert äta ben. Men jag har också sett hundar som ätit råa ben och fått skador av benflis i tarmen.

Tvivlar på att hon skulle låta det sitta kvar.. Kan försöka.

Det är inuti örat, precis ovanför allt brosk i hörselgången. Viker jag upp örat åt fel håll över huvudet sitter såret preciiis på den vikningen. Enda sättet som såret inte viks är om jag lyckas fixera örat som ett lappöra, som hon har på andra örat.

Här trycker jag ut vikningen med fingrarna bakom, annars viks det verkligen precis på såret.
16684301_10207800169710258_367874093214791971_n.jpg
Det kan inte blivit något svampangrepp? Det brukar vara lurigt med läkningen då.

En bekant är inne akut med sin hund som inte vill resa på sig, vinglar och har svårt att gå. Allmänt låg, bajsar jätteofta.

Veterinären skäller ut min bekanting för att denne ger råa ben till sin hund och anser att det säkert är därför hunden är dålig, och att det är extremt oansvarigt att ge ben till sin hund pga alla skaderisker. Typ ben = dödsdom.

Vad säger ni om detta? Har veterinären rätt eller är denne ute och cyklar?
Cyklar.

Liknande trådar

K
Islandshäst Det började i torsdags då jag upptäckte ett ca 3 cm långt sår (såg ut som ett skavsår i princip) på min hästs läppar, båda sidorna...
Svar
5
· Visningar
4 331
Senast: ettben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur