Allmän hockeytråd

MJLee

Trådstartare
Eftersom vi verkar vara en liten men tapper skara hockeyfans här varför inte ha en mer allmän hockeytråd? Snart börjar ju VM och NHL slutspelet håller på för fullt och även om man inte har ett lag så finns det en hel del svenskar med som kan vara lite intressanta. Just nu pågår ju vad CBC (kanadensisk media) kallar Two Swedes: One Quest, dvs Senators v Rangers. Andra matchen i natt, Senators tog den första, naturligtvis var det Karlsson som avgjorde med bara några minuter kvar i tredje perioden.

Sedan hejar vi på att Caps ska krossa de jävla pingvinerna. :rage: Kanske Bäckis *host* @sjoberga kan få revansch för Brynäs förlust. ;)

Eftersom vi verkar vara en liten men tapper skara hockeyfans här varför inte ha en mer allmän hockeytråd? Snart börjar ju VM och NHL slutspelet håller på för fullt och även om man inte har ett lag så finns det en hel del svenskar med som kan vara lite intressanta. Just nu pågår ju vad CBC (kanadensisk media) kallar Two Swedes: One Quest, dvs Senators v Rangers. Andra matchen i natt, Senators tog den första, naturligtvis var det Karlsson som avgjorde med bara några minuter kvar i tredje perioden.

Sedan hejar vi på att Caps ska krossa de jävla pingvinerna. :rage: Kanske Bäckis *host* @sjoberga kan få revansch för Brynäs förlust. ;)

Allmän? Idag? HV blå ! SM-guldet är hemma äntligen. HV HV HV .

(Nästa vecka kan vi fortsätta en allmän tråd) :)

Jag ser fram emot VM betydligt mer än vad jag brukar :)

Yep jag också. Sverige verkar ha ett hyfsat lag i år eftersom fler NHL spelare än vanligt kommer + att USA är starkare än vanligt trots att Patrick Kane backade ur. Kanada kommer väl som vanligt med ett lite b-betonat lag. Jag tror Sverige har en bättre chans än de brukar. Även om de flesta målen kommer göras av backarna särskilt om lill-Nyllet inte kommer, vilket verkar mer och mer troligt. :D

Fattar inte varför Sverige inte kan få fram några bra forwards längre.

Plockar fram den här tråden igen eftersom VM började idag. Tyckte Sverige spelade bra, straffar är ju alltid lite av roulette och ryssarna har ju riktigt bra forwards så det var kanske inte så konstigt att de vann. Det kan nog bli ganska jämt, USA har ett bättre lag än på länge, ryssarna är bra, även om jag tror att deras försvar inte kommer att räcka till. Och tja, Kanada är alltid tråkiga Kanada.

Just nu sitter jag och funderar på om jag orkar sitta uppe och kolla Preds-Blues, jag gillar verkligen Preds, deras fans och det verkar vara riktigt drag i Bridgestone. Men, start klockan 02:00 :crazy:

Knappt en timme kvar, hittat en bra stream, ska kanske kolla början och se hur långt jag orkar. Ville gärna se Oilers-Ducks men det blir bara för mycket.

Jag är tyvärr negativ. Caps kommer ryka i morgon. Pingvinerna har nog hockeygudarna på sin sida, tyvärr.

Jävla pingviner! :rage: Jag avskyr dem sedan 2009. Fuckers.

Jag vill verkligen att Ovi och Bäckis ska få vinna. Måste erkänna att jag tyckte synd om Oilers, när jag somnade ledde de med 3-0 när jag vaknade hade de förlorat med 3-4 i OT på ett mycket kontroversiellt mål 15 sekunder från avblåsning. Holy cow vad Oiler fans är galna idag. :crazy:

Hoppas Preds får vinna i Bridgestone på söndag. Vilken stämning det kommer att bli.

Vilka spelar idag i VM? Jag jobbade och missade helt Sveriges match igår.

Jag hatar dom jag också.
Min sambo ska vi inte prata om.
Lite trist att jag inte orkar se matcherna live i år. Har en bebis på 4 månader hemma :angel:

Det kanske är därför det går dåligt. För att jag inte kollar :nailbiting:

Du får helt enkelt offra dig och titta ;)

Jag är ändå för klen för att kolla. Mina nerver fixar inte matcher där det är vinna eller försvinna :laugh:

Jag hoppas oilers slår ut anaheim. Rangers får gärna åka ut de också. Har lite svårt för Lundkvist :angel:

Håller med, Rangers är inget sympatiskt lag, men Sens kommer att förlora med Erik Karlsson på ett ben. De har inte mycket till lag utan honom.

Håller med, Rangers är inget sympatiskt lag, men Sens kommer att förlora med Erik Karlsson på ett ben. De har inte mycket till lag utan honom.

Det är synd att han är trasig. Gillar verkligen Erik Karlsson. Hade jag inte varit ett caps fan så hade jag hållt på ottawa.

Vad gäller VM så är intresset väldigt dåligt. Jag har varit intresserad förut men det är något vanligt och trist med VM. Det borde vara mer prestige.

Det är synd att han är trasig. Gillar verkligen Erik Karlsson. Hade jag inte varit ett caps fan så hade jag hållt på ottawa.

Nu när inte Wings är med så är jag Preds och Caps fan. En final mellan dem vore helt fantastiskt. Om du är Caps fan har du kollat in https://www.russianmachineneverbreaks.com/ en av de bästa fansites i hela NHL. Usch blir en nagelbitare inatt, vet inte om jag vågar titta. Går det till OT stänger jag av. Med tanke på Ducks fantastiska vändning kan man ändå nära ett liiiitet hopp även om Oilers inte direkt är Pens.

Nu väntar jag på Sverige-Tyskland. Föredrar amerikanska/kanadensiska kommentatorer, står inte ut med de svenska så det blir datorn.

Jag har aldrig hatat mina arbetstider så mycket som när jag insåg att jag skulle missa gårdagens match. :meh: Kom hem precis när det slutade, tack för den, typ.

Nu när inte Wings är med så är jag Preds och Caps fan. En final mellan dem vore helt fantastiskt. Om du är Caps fan har du kollat in https://www.russianmachineneverbreaks.com/ en av de bästa fansites i hela NHL. Usch blir en nagelbitare inatt, vet inte om jag vågar titta. Går det till OT stänger jag av. Med tanke på Ducks fantastiska vändning kan man ändå nära ett liiiitet hopp även om Oilers inte direkt är Pens.

Nu väntar jag på Sverige-Tyskland. Föredrar amerikanska/kanadensiska kommentatorer, står inte ut med de svenska så det blir datorn.

Jodå den sidan är en favorit.

Sambon vill inte titta säger han. Det tror jag så mycket jag vill på. Han kommer inte kunna sova ovetandes.

Holmgren är ett irritationsmoment i det här huset :angel: Han är bara så otroligt jobbig som kommentator. Men han kommenterar nog rangers match.

Äsch, nu när Habs är ute ur leken finns ingen värdig vinnare kvar. Jag hoppas nog trots allt på Preds och Subban/Fiala av de soplag som är kvar..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka