Corax
Trådstartare
Hästen har gått med ETL-gjord sedan nov '19 utan problem. Men ett tag efter att jag klippte henne nu i höstas (första gången någonsin hon klipps)så började hon mjälla i stora sjok/flarn precis där gjodens platta sitter. Jag bytte då till en annan gjord ett tag och det blev bättre. Dumt nog provade jag ETL-gjorden igen och flagandet eskalerade och hon har nu fläckvis hårbortfall.
Självklart har jag bytt gjord igen och vågar inte ha Tixerant-gjorden alls längre.
Huden är inte sårig eller skadad och hon verkar inte störas av det iöht.
Nu ska hon dessutom vila i ett par veckor så jag hoppas att det läker under tiden.
Men vad kan jag göra för att hjälpa huden (förutom att inte påfresta med gjord)?
Smörja med något? Tvätta?
Kommer jag någonsin att våga använda ETL-gjorden och är det någon annan som varit med om häst som reagerat på (gummi)material?
Hästen får aldrig skav eller är känslig i övrigt...
Självklart har jag bytt gjord igen och vågar inte ha Tixerant-gjorden alls längre.
Huden är inte sårig eller skadad och hon verkar inte störas av det iöht.
Nu ska hon dessutom vila i ett par veckor så jag hoppas att det läker under tiden.
Men vad kan jag göra för att hjälpa huden (förutom att inte påfresta med gjord)?
Smörja med något? Tvätta?
Kommer jag någonsin att våga använda ETL-gjorden och är det någon annan som varit med om häst som reagerat på (gummi)material?
Hästen får aldrig skav eller är känslig i övrigt...