Allergisk reaktion? mot vad? uppsvullna ögon.

Presto

Trådstartare
Hej!

Min ponnys ögon svullnar upp titt som tätt. Är röda och rinniga. Vi har varit hos vet 4 ggr för det i år (senast akut igår). Nu har veterinärena börjat spekulera i om Presto är överkänslig mot något, men vad?

Den senaste vet. tror att det kan vara mot stark solljus. Så han vill att hon alltid ska ha på sig sin flughuva (även när jag rider mm.). Dessutom tycker han att vi ska sätta på läderlappar på flughuvan, som solskydd ungefär. Men tror ni att det kan vara solljus?

Det kan ju inte vara pollen eller nått eftersom hon har det året om. På vintern kanske det är att den lilla sol som tittar fram speglar sig i snön? (vi hade inte så mkt snö, men ändå)

Har ni varit med om något liknadnde och vad var det isf?

Eller vad tror ni det kan vara?

Sv: Allergisk reaktion? mot vad? uppsvullna ögon.

Har vetten tagit bort trånga tårkanaler som orsak?

Min häst mådde bättre i ögonen när han hade huva så visst kan de reagera, likaså på blåst.

Det är ju enkelt att ta på en huva och se om hästen blir bättre.

Min pålla har med känsliga ögon. Tårkanalerna är spolade. Hon har flughuva dygnet runt på sommaren. På dagarna för flugorna och på kvällar/nätter för knotten! Annars svullnar hon direkt. Ett par timmar med luvan och svullnaden går ner igen.

okej, tack för svaren.

Hon har haft på sig huvan dygnet runt sen vi kom hem från veterinären och ögonen är jättefina :)

Liknande trådar

Hästvård Om ni haft häst med den skada, hur lång behandlingstid med mediciner har ni fått? Min ponny får återkommande ögonskador och på min...
2
Svar
21
· Visningar
9 078
Senast: Hanna_b
·
Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 548
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka