F

Flisis

Hej

Igår dog mitt ena marsvin :( vilket jag är mycket ledsen för. För att gå vidare funderar jag nu på att skaffa två nya små svin. Jag har ett kvar som är fem år, han och den som dog har bott hos mina föräldrar. Den som är kvar kommer nu att få vara själv för han avskyr andra marsvin (det är sant vi har försökt sätta ihop honom med ett flertal andra marsvin och det går inte). Han kommer iaf att få vara kvar hos mina föräldrar. Jag funderar nu på att köpa två små nya grisar. kruxet är att jag har en pojkvän som har varit allergisk som barn. Nu kan han dock vara hos mina föräldrar bland marsvin och katter utan att känna ngt. så jag tänkte höra med er kloka bukare vad ni tror om detta? vad är era erfarenheter av allergier? för jag VILL verkligen ha djur! Vill ju inte lämna tillbaka några djur som jag skaffat!

Sv: allergi

varför inte ta hem marsvinet du har hos föräldrarna och testa?
Går det inte så är de ju bara att lämna tillbaka, lättare än så är de väl inte :P

Hej

Jo jag har tänkt göra så. Han är hos oss nu. (var ju lite dumt att jag inte skrev det :smirk: iaf tänkt jag mer på hur det kan vara med allergier, om det kan komma senare? vi hämtade grisen igår och pojkvännen har inte märkt av ngt än, frågan är hur länge vi ska testa innan jag kan skaffa två bebbar?

Jag har hört någonstans att det kan ta uppåt en månad innan reaktionen komer, om den kommer.
Hur pass sant detta är vet jag faktiskt inte, ska se om jag kan hitta någon bra info...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: animalasia
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
743
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
835
Senast: Tuvstarr
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar