A

Artig

Hej!
Jag undrar ifall det är någon annan som har en allergi häst här? Hur har ni det med foder (torrhö, ensilage), står hästen inne m.m?
 
Sv: Allergi

jag har en häst med dam allergi. men hon står inne på vintern under natten, men nu på vår sommar och häst försöker jag ha henne ute så mycket det går i alla väder. hon äter som vanligt, foder som jag köper (krafft) sedan äter hon vanligt hö, men jag brukar vattna det.
det är ju bra att hon får gå ute så mkt som möjligt, frisk luft är ju den bästa medicinen!
 
Sv: Allergi

Emelie_Martinsson skrev:
jag har en häst med dam allergi. men hon står inne på vintern under natten, men nu på vår sommar och häst försöker jag ha henne ute så mycket det går i alla väder. hon äter som vanligt, foder som jag köper (krafft) sedan äter hon vanligt hö, men jag brukar vattna det.
det är ju bra att hon får gå ute så mkt som möjligt, frisk luft är ju den bästa medicinen!

Min häst är också dam allergi. Jag har också han ute hela dagarna vilket jag inte vill att han ska vara vid vinter tid då det är kallt men sätter jag in han så får han hosta. Jag ger för tillfället ensilage och han har börjat gå ute och beta nu..Jaaa frisk luft är det bästa för han också..
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 099
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 728
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
430
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda 2022
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp