Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det är inte bara pälsen man reagerar på. Även utsöndringar från katten (deras svett) och saliv är allergena.
Min mamma kan absolut inte sitta i närheten av en flämtande hund och hon får absolut inte bli slickad eller biten av en.
Hon reagerar på vissa raser (terrier, pudel, schäfer) men kan ligga ch sova i samma säng som syrrans Shiba.
Flämtande hundar kan skicka mej till akuten med "världens" astmaanfall...
Jag kan och flera av mina vänner tål INTE korthåriga katter....
Därför har vi alla bara, nästan, långhåriga katter...eller rättare sagt semilånghåriga - Turkisk Van, Turkisk Angora, Scottish Fold, Långhåriga Britter, Ragdoll och Norsk Skogkatt....
Men så har jag en vännina i Göteborg som är precis tvärt om...Hon tål inte långhåriga katter, så hon har 2 hundar och 3 korthåriga katter....
Min sambo tål korthåriga men inte långhåriga. Han känner ju av korthåriga om han gosar med dem uppe i ansiktet, men långhåriga räcker det att vara i samma rum som. Det kanske samlas mer i deras päls, damm o sånt...
Verkar vara individuellt. En kompis till mig kände av min katt (korthårig) jättemycket när katten hade feber, men när katten blev frisk kände kompisen inte av henne längre. Samma kompis är även tåligare mot den långhåriga av de två katter som är hemma hos pappa.
Det stämmer nog, för jag tål inte perser men jag tål dom "nordiska" raserna...om man nu får räkna in Turkiska raserna också, dom kommer från ungefär samma klimat som här....
Den värsta rasen för mej är konstigt nog REXAR av alla varianter....
Så inte hjälper det att jag GILLAR rexar, det blir ingen i alla fall
Hästnyheter Kruxet är att stammen procentuellt ökat så mycket, från ett fåtal djur för några decennier sedan till nu närmare femhundra individer och...
Hundträning En annan sak vi gjorde var att åka till något ställe där det var mycket folk. Vi körde till en park som hade parkering nära. Då blev det...
Hästhantering Han går just nu i egen hage med lite gräs att plocka ifrån, svårt nu när det är fruset dock. Tanken var att han skulle gå med de andra...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.