Allergi mer eller mindre?

K

kalle123

Hej!!

Hej jag ska köpa en gråhund till våren:) Men jag har en kompis som är allergisk, så jag bara undrar om ngn vet om gråhundar "framkallar" mer allergi eller är den lite mer vänlig mot dem med allergi?
 
Sv: Allergi mer eller mindre?

Spetsar överhuvudtaget är inte allergivänliga. Snarare tvärtom, tyvärr...
 
Sv: Allergi mer eller mindre?

Dom har mycket ullig och flyig päls, som gnist säger ofta framkallar allergi...
 
Sv: Allergi mer eller mindre?

Ullig och flyig päls är inte typiskt för en jaktspets. De har dock en tjock underull och strittande täckhår.
Underullen är det som orsakar besvär hos allergiker..
 
Senast ändrad:
Sv: Allergi mer eller mindre?

Tack! Då får vi tänka på det när kompisen kommer och hälsar på!
 
Sv: Allergi mer eller mindre?

Läste för ngt år sen om en tjej som var riktigt allergisk mot hundar, hon hade varit och hälsat på hos en som födde upp gråhund och märkte att hon tålde dessa. Så hon köpte en och det gick jättebra, men hon tålde fortfarande inte andra hundar. Detta stog i kennelklubbens tidning.
Nu gäller ju inte detta alla, men det måste ju bevisa att hundar har olika allergi "ämnen" så att vissa raser går bättre.
En kompis till mig klarar inte av Schäfrar, collie m.m. men dvärg schnauzrar och min långhåriga tax går jättebra
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 162
Senast: Vovve
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 487
Senast: Oknytt
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 672
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
672
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp