Allergi,men bara på hösten..?

LillaMy84

Trådstartare
Vad kan det finnas som orsakar allergi och klåda nu när allt känns färdigblommat? Jag är ganska övertygad om att det handlar om något yttre som är orsaken,men kan för mitt liv inte komma på vad det kan tänkas vara.. Vi har varit på allergiutredning,men denna gav inte så mycket eftersom det är under en mycket begränsad period. Symptomen är kliande ögon, tassar och insidan låren.

Sv: Allergi,men bara på hösten..?

Det finns ju så mycket annat än pollen en hund kan vara allergiskt mot. Kan vara något inne för jag gissar att ni spenderar mer tid där nu när det börjar bli kallt.

Mögelsporer kanske. Efter allt regnandet är allt fuktigt och kallt är det ju inte så säkert finns det gott om mögelsporer både i löv och gräs.

jo,visst kan det vara annat än pollen som kan orsaka klåda..varför jag förknippar det med just pollen el liknande är för kliandet i ögonen och att jag gärna kopplar det till min egna pollenallergi :angel: . ↲Men att det skulle vara något inne har jag svårt att tro, det är nog våren och hösten vi är ute som mest, även om det är relativt jämt under året. ↲Maten är densamma under hela året. ↲Han har precis börjat fälla, kan det påverka på nåt sätt (ingen klåda under andra fällperioder)?

Ja,där sa du nåt!:) tack! Men det är som sagt under en väldigt begränsad tid besvären dyker upp och sen är det som om ingenting någonsin varit ett problem:$ vet du hur eller om man kan på något sätt se när det är mycket resp. lite sånt i markerna?

Min hund är allergisk mot pollen, damm och kvalset.
Hon biter upp tassar, kliar sig på magen och låren och även i anstiktet.
En hund i stallet är även allergisk mot hästar och mögel och har samma symptom.

Min får vaccin och när det kliar på henne har hon alltid åkt på en infektion i kroppen, så det kommer och går för oss också.
Nu har hon en infektion för tillfället och hon kliar och håller på hela tiden, (ja hon får medicin mot infektionen) men när den är borta kommer hon vara symptomfri tills nästa infektion dyker upp.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi... 2
Svar
23
· Visningar
2 768
Senast: Sandora
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 747
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 191
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Uppdateringstråd 31
  • Bråkande hundar