M
MissT
Har en fodertik av rasen Portugisisk Vattenhund som har utvecklat allergi. Hon har genomgått pricktest och det visade inte något. Så förmodligen är det foderallergi då. Hon har fått Veterinärens foder (törs inte skriva namnet då det kan tas som reklam, men ni förstår nog..) men blev inte bättre. Äter nu rent lammkött och ris som kokas själv. Men klådan består.. Hon har eller har haft från "blåsor" till "bölder" likn finnar, till rodnader. Hon har det under magen, mellan bakbenen och tassarna. Alltså de klassiska ställena. Och det KLIAR....
Men vad ska jag hitta på i matväg till henne när hon kliar sig av lamm/ris?? Eller har det gått för kort tid? Hon har ätit bara detta nu i ca 5-6 veckor. Hon har badats i operfymerat och är glad och pigg. Hon åt cortison förut för just detta, och visst hon blev bättre, men vi vill ju inte ha henne gående på cortison för jämnan.
Har någon härute nåt tips då jag e villrådig??
//Trixi's uppf.
Men vad ska jag hitta på i matväg till henne när hon kliar sig av lamm/ris?? Eller har det gått för kort tid? Hon har ätit bara detta nu i ca 5-6 veckor. Hon har badats i operfymerat och är glad och pigg. Hon åt cortison förut för just detta, och visst hon blev bättre, men vi vill ju inte ha henne gående på cortison för jämnan.
Har någon härute nåt tips då jag e villrådig??
//Trixi's uppf.