Allbreedklasser

Gordon

Trådstartare
Hej
Nu närmare sig med alla tävlingar som kommer igång. Ska bli jätte roligt, då känner man att nu är vintern verkligen slut.
Vad har ni kollat in för tävlingar?
Jag som bor i västergötland ser att de finns lite att välja på.
Jag har tänkt att den 28 maj utanför falköping.
Där ska dom ha Allbreedklasser med Pleasure, Reining, Barrelrace,Trail osv och roligast av allt är ju att de blir Maskeradpleasure och Freestyle Reining!:bump::rofl:

Såg att de var utländska bra domare!:banana:

Hur har ni planerat?

Sv: Allbreedklasser

Vi har i närliggande två träningstävlingar på gång, och eftersom att det är våran debut så kommer det nog passa oss bra...

2e april: SWR med bl.a Trail, Versatile Horse, Western Riding, Showmanship, Reining...

9e april: RHA där vi äntligen kommer köra Pole och Barrel! :bump:

Ja och den tävlingen 28 maj behöver man inga licenser till för att starta i. De är suveränt för dom som vill prova på.

Jag måste ju flytta.......
Hur kul är det att bo i världens ände, här finns inget som är närmare än 10 mil för en liten träningstävling eller clinic.....

Och det är typ kanske 2 gånger om året.....

Jag orkar bara inte åka 3-4 timmar enkel väg för att kika på en klubbtävling men jag vill gärna förstås.
Därför måste jag ju flytta.....nån som har ett lämpligt ställe för ensamstående mor med 5 årig pojk, hund som vill springa lös och plats för ca 10 hästar ;)

Har dock inget planerat alls än så länge.
Kan vara bra om hästen rids in först samt den andre får musklat sig.
Nästa år kanske det blir något :)

LB Western utanför uddevalla ska ha en träningstävling 30Apr-1 Maj med showmanship, pleasure, reining, western-riding etc. dit ska jag :)

LB Western utanför uddevalla ska ha en träningstävling 30Apr-1 Maj med showmanship, pleasure, reining, western-riding etc. dit ska jag :)

Det får jag ju inte missa :)

Finns det info på deras hemsida ?

Har ingen häst att ta med men kika kan man ju alltid.....kanske tom ta på hatten :rofl:

Det blir första tävlingen för mej i vår så jag börjar med
2aprill på hemma bana (det käns skönt)Träningstävling
7maj på Hanaskede D-E tävling

Sen så får vi se hur det har gått:angel:

Antar att det är appaloosaföreningens tävling du menar! :laugh:

Ska också dit med min ena appis, kommer att ställa upp i både appisklasser och allbreed pleasure.. Blir ju superkul om andra raser kommer också!! :banana:
Har sett fram emot denna tävlingen jättelänge!!

Verkar vara en trevlig tävling! Synd bara att man måste vara och besiktiga klockan 9 även om man inte rider förens på eftermiddagen, som jag kommer göra om jag åker dit... But that's life, I guess :D

Ja de är Appaloosaföreningens tävling jag menar dom har även jätte mkt bra och roliga allbreedklasser och kräver inte licenser heller. GULDLÄGE :idea::banana:

Även här blir det den andra april. Dock är vallacken till salu men kommer tränas och tävlas fram till han är såld. Min man Shootingstarranch här på forumet ska ställa upp för första gången i en showmanship at halter och då med våran Quarabuppfödning. Ska bli kul att de ska få debutera ihop.

Ska alla lägga in en bild så vi känner igen varandra den 2 april?

Jag är nästan lite sugen på att starta i maskerad pleasuren också.. :p Tycker att det verkar vara en kul grej! :D

Jag ska vara med på min första westerntävling den 17e april. En E tävling hos TWRS.
Funderar på att starta i
Western Riding, Trail, Ranch Trail och möjligen Reining.

Vet ni vart man hittar dessa mönster som det står i proppen?

Tycker absolut att du ska vara med! :laugh:
Men det är tur att vi inte rider samma klasser för jag har sett din häst på tävling innan så jag är väl inte så sugen på att möta er! ;) Riktigt tjusig häst! :love:

Liknande trådar

Western Hej! Jag har ett treårigt halvblodssto som jag är intresserad av att rida in westernstyle :) Hur passar sig egentligen rasen i...
Svar
14
· Visningar
2 752
Senast: Texaz
·
Western Hej Ville bara snoka hur många som hade tänkt åka på tävlingen som är lagd i Tenhult, Jönköping ? De är en tvådomars tävling för...
Svar
3
· Visningar
1 496
Senast: Samba
·
K
Western Hej Alla Appaloosa vänner! Nu ligger proppen ute och har gjort ett tag inför årets första Appaloosa tävling. Vem har tänkt att starta...
Svar
5
· Visningar
1 574
Senast: Paxinarion
·
Western Vad roligt att det var så mkt western på skandinavium.;) mässan. :bow::bow: Och mkt folk var det där med.:bump::bump::banana: SQHA...
Svar
18
· Visningar
2 025
Senast: Anneli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI