Alla Z-hingstar

M

Midi

Novis och frågvis, det är jag det :D
Jag har kollat på Z-hingstar och undrar lite över varför man inte ser fler betäcka med dessa? Eller finns det folk som gör det i Sverige? Det finns ju hur supersnygga hingstar där, tycker jag då :angel: Jag har inget sto att betäcka, men skulle gärna ta en Z hingst om jag haft det. Eller ger de inte gröna papper?
 
Sv: Alla Z-hingstar

Deras hingstar:

AIR JORDAN Z 1996 ARGENTINUS MATADOR
AMIRO Z 2004 AMIGO TOSS XX RAMIRO Z
ASCA Z 2003 ASKARI CARTHAGO Z
BALOUGRAN Z 1999 BALOUBET DU ROUET GRANNUS-GRANIT
CALVADOS Z 2001 CHELLANO Z CARTHAGO Z
CALVIN Z 1985 CALETTO II ROMAN
CANDILLO Z 1993 CASSINI I GRUNDYMAN XX
CAPALINO Z 2004 CASSINI I CAPITOL
CARETANO Z 1992 CARETINO REICHSGRAF
CARITANO Z 2000 CARTHAGO Z CORIANO Z
CARTHANO I Z 2004 CONTENDER CARTHAGO Z
CARTOON Z 1999 CARETANO Z ALME Z
CASSINUS Z 1997 CASSINI I GOLD SKY
CASSKENI Z 2005 CASSINI II CHAMONIX
CHABLIS I Z 2002 CORRADO I CALANDO I
CHELLANO Z 1995 CONTENDER COR DE LA BRYERE
CHICAGO I Z 1999 CARETANO Z COR DE LA BRYERE
CHICO I Z 2004 CHICAGO Z CAMPIONE
CHIPPENDALE Z 2000 CENTO CASSINI I
CLINTISSIMO Z 2005 CLINTON CARTHAGO Z
CONCAS Z 2000 CONTENDER CALETTO II
CORIANO Z 1990 CORRADO I LORD
CRACKY Z 1999 CARETANO Z RAMIRO Z
CROWN Z 2000 CARTHAGO Z RAMIRO Z
CRUSANDER Z (FRANCE) 2005 CONTENDER ALCATRAZ
KING DE REVEL Z 2002 KANNAN JALISCO B
LEVEL Z 2004 LEVISTO Z BACHUS Z
NELSON Z 1997 NUREYEV LA SILLA RAMIRO Z
QUALITY TOUCH Z 1992 QUICK STAR LANDGRAF I
QUICK LAURO Z 1994 QUICK STAR LAURISTON
TALOUBET Z 2000 GALOUBET A POLYDOR
TREASURE Z (FRANCE) 2000 TLALOC Z RAMIRO Z
UNTOUCHABLE Z 2001 HEARTBREAKER BURGGRAAF
UTAH Z 2001 QUICK STAR CORRADO I
ZANDOR Z (FRANCE) 1989 ZEUS POLYDOR
 
Sv: Alla Z-hingstar

Alla ger inte gröna papper:smirk:Några gör det dock, de andra är inte avelsvärderade i Sverige
 
Sv: Alla Z-hingstar

Jag är iaf stolt över mitt avelssto e. Athlet Z:D
 
Sv: Alla Z-hingstar

Novis och frågvis, det är jag det :D
Jag har kollat på Z-hingstar och undrar lite över varför man inte ser fler betäcka med dessa? Eller finns det folk som gör det i Sverige? Det finns ju hur supersnygga hingstar där, tycker jag då :angel: Jag har inget sto att betäcka, men skulle gärna ta en Z hingst om jag haft det. Eller ger de inte gröna papper?

Det är ju för all del en hel som har betäckt med Robin Z. ;)

Men annars, de andra står väl på import och blir hyfsat dyra (om de ens har importörer), och det finns så många fina hingstar i den kategorin (dyra hingstar på import), så folk väljer väl andra. Det är ju rätt hård konkurrens, och alla Zangersheide-hingstarna är ju inte överlägset bäst.
 
Sv: Alla Z-hingstar

Det finns ju ganska många andra hingstar än Zangersheides som är minst lika intressanta. Det är ju hingsten och des stam+egenskaper man ska titta på, inte varifrån den kommer...
 
Sv: Alla Z-hingstar

absolut, men de har ju inga dåliga stammar där :D
 
Sv: Alla Z-hingstar

Hade jag haft ett sto så hade jag mer än gärna använt mig av Levisto Z, om allt stämde bra överens vill säga (fördelar mot nackdelar osv).
 
Sv: Alla Z-hingstar

Jag vet att det är en väldigt gammal tråd men istället för att starta en ny fortsätter jag här. Någon som vet något om Concas Z e.Contender-Caletto. Väldigt intressant stam och de filmerna jag har sett ser han fin ut. Har blivit erbjuden att köpa fryst på honom.
 
Sv: Alla Z-hingstar

Jag hittade några igår som jag inte hade mycket kunskap om, Crown Z (Carthago-Ramiro), Clarissimo (Clarimo-Carthago) och Chellano Alpha (det är väl klonen?).
Ngn får gärna berätta om de också :D
 
Sv: Alla Z-hingstar

Chellano Alpha Z är klonen. Idag kom ett sto hit e. Chellano Z, trevliga gångarter och enligt uppföddaren har hon väldigt mycket motor, energi och explosivitet. Ser fram emot att rida in henne ;-)

Har även ett sto e.Balougran Z här, har varit här sen i november och har varit väldigt trevlig i temperamenten och sköt sig väldigt bra.
 
Sv: Alla Z-hingstar

I april åker vi ett gäng ner till Tyskland och blandannat Z, då tänker jag kolla in Crown Z lite extra, mycket intressant i mina ögon, samt att se över logistik till Sverige och försöka snoka lite extra gällande fertilitet :) vet att det finns en Crown Z avkomma reggad i ASVH
 
Sv: Alla Z-hingstar

Kan inte tänka mig att det är några problem att få hit skick från nån av Z-hingstarna. Sen kanske man inte kan regga i ASVH, men Z har ju egen stambok...
 

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 830
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 417
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 035
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp