Alla vi som älskar piffiga inredningsdetaljer!

Fashionistan

Trådstartare
Jag börjar närma mig att flytta hemifrån och har planerat hur jag vill ha det i evigheter om och om igen! :laugh:
Eftersom att jag tänkte börja med att hyra så kan jag inte göra om hur jag vill, men tanken är vita tapeter och sen inreda med svart, vitt och lite härliga färger!
Strikt och enkelt med ändå romantiskt och vackert, lite det gamla Hollywood kan man nog säga! :d
Liljor och Rosor kommer att finnas i vaser, älskar färska snittblommor! :love:

Jag älskar piffiga detaljer och tänkte att vi kunde samla både bilder och detaljer man kanske inte själv tänker på, allt ifrån en snygg papperskorg till bra och läckra lådor att förvara räkningar i! :bump:

(Alla olika stilar får såklart vara med)

Sv: Alla vi som älskar piffiga inredningsdetaljer!

Hihi, jag kom direkt att tänka på Maria Montazami med sina tofsar när jag såg din rubrik :D.

Jag skulle gärna ha fina inredningsdetaljer och färska snittblommor härhemma, men jag har fullt sjå att hålla det rent och snyggt med en vild ettåring och en slarvig karl härhemma :p.
Då finns det ingen tid över för detaljer och jag måste nog prioritera att det inte ska se ut som ett bombnedslag här :crazy::(.

Jag tänkte också på hennes jädra tofsar :rofl: Satt och tittade efter gardiner i går och man var tvungen att köpa för 200 kr, då kom jag direkt att tänka på tofsar, man kanske skulle köpa ett par :angel: :D Eller inte.

Ska snart också flytta, ett hus ska jag hyra från och med november, och det enda jag tänker på dagligen är hur jag ska inreda :angel:
Det går i beige/vitt så man kan kombinera med lite vad man vill. Jag ska ha gröna detaljer i köket, där är golv och bänkytor o kylkåpet svarta/mörkgrå, väggarna beige/vit, bord/stolar i ljust trä.
Vardagsrummet blir vitt, där ska jag ha vita möbler o så blåa detaljer. I sovrummet blir det trämöbler o lila detaljer, vit eller beige väggar, det är inte målat där än.
Hallen blir nog åt orange/röd/brons hållet i detaljerna då väggarna är beiga där.

Med detaljer menar jag vaser, växter, tavlor, lampor, kuddar, handdukar, filtar mm. :) Kommer inte ha så mkt i var rum utan enkelt men snyggt och ganska modernt.

Toa/badrumsprylar ska jag ha lite olika set med handdukar mm. som man kan byta mellan.

jag älskar detaljer men tyvärr så lyckas man väl inte alltid :angel: dessutom är jag en hopplöst slarvig människa med mängder av grejer :cool: inte alls så som jag vill ha det egentligen

skåp

decoupage bord ^^

hundkorg, var gräsligt blå och sliten innan

Jag älskar henne och jag älskar toffsar! :D:D

Jag tror inte att många lyckas ha det tip-top när man har så små barn! :laugh: Jag är ju ensam så sett så jag behöver bara bry mig om mig själv! Tänk när ditt barn är lite äldre, då kan du piffa! :D
Sen har man ju inte råd med allt med en gång, jag som flyttar för första gången får ju ta allt lite pö om pö, men så vill jag ha det efter ett tag! :laugh:

Stora glasvasar att ha ljus- dina snittblommor i är ett måste ;)
Vasen får gärna vara lika hög eller lite högre än blommorna så de faller ut mot glaset. Gärna lite färgat rufs i botten. Sånt i olika färger ;)

KUDDfodral är också kul! Enkelt att fixa själv med om man hittar ett häftigt tyg. Vill man inte sy själv kan jag inte tänka mig att det är dyrt hos en sömmerska heller :) Behöver inte ta 5 min ju... Runda kuddar är också kul. Plädar...

åhhh. hösten gör ju att man vill så mkt ;)

Förresten- gillar du den engelska stilen hon har hemma hos sig eller den ljusa minimalistiska? Kan man få till tofsar utan engelsk bibblakänsla??? ;)

Ja det är så vackert med mycket ljus och olika grupper! :love:

Hon har det fantastiskt fint hemma hos sig, men om du byter ut hennes terracotta och lite murrigare färger till ljusare och lite "friskare" så får du vad jag gillar! Älskar mycket plädar och just olika grupper med lyktor, ljus och kanske en egengjord godis skål! ;):D:love:
Kommer att ha flera toffsar, det är lovely!

Och jag småbävar då jag ska få ta över min mycket piffiga "styvmors" lägenhet när jag kommer hem igen. Är oändligt tacksam för att få möjligheten men... Har visserligen inte ens sett stället men med tanke på vad hon åstadkommit hos pappa så långt så har jag mina farhågor.

Det lilla skåpet med temuggar gillade jag dock skrapt!

Favoritmöbel som självfallet ska följa med till nya lyan. Släng ner ett fårskinn i den och den blir genast superpiffig ;)
http://www.knoll.com/museum/prod_museum.jsp?prod_id=375
Fast min är mycket snyggare :love: Ett orginal från 60-talet i vinrött, lagom slitet läder med svarta ben.

Jag gillar att blanda nytt och gammalt, som i köket har vi ett gammalt klaffbord från 1800-talet och hyllor med gamla grejer som ostkupor, medicinflaskor, litermått i trä etc det i kombination med vårat nyrenoverade moderna kök i rostfritt stål och enkla blågråa skåpluckor och stengolv till det tycker jag är väldigt effektfull. Köket är väldigt hårt i sig men bryter av det med blommor, orkidéer älskar jag. Är precis som du väldigt förtjust i färska blommor, har alltid en stor vas med liljor ståendes i vardagsrummet. Sedan älskar jag gamla blommiga kaffekoppar etc, men de får bara plockas fram när det faktiskt ska fikas för sambon :p Hade jag bott själv eller vi bott större så hade jag haft de i ett vitrinskåp.

Vi fick en hylla för mycket i badrummet, så där blev lite grönt

Detalj.jpg

Vårt vinställ, murat av gammalt tegel, ibland lekplats för kattungar;)

P7061691.jpg

Hazel - gillade skåpet med tekopparna! Vi har såna gamla fönster som skåp i stallet till flickornas pokaler:)

tack för alla koppkomplimanger :D

Dom är köpta på loppis för en tia stycket ungefär, jag gillar loppisfynd :love:

Här är min "finsoffa" som kostade en bråkdel av min vanliga soffa men självklart vårdas ömt. Otroligt skön att sitta i också!

Hehe! Det kanske är svårt att börja bygga om i lyan men isf kan man ju göra 2i1... Limma ihop ditt vinställ med ett starkt lim- PL400 är bra- eller så tar du ett tvåkomponentslim men det är bökigare...
Sen kan du ha hyllplan där imellan.
Alltså- du tar kanske 3högt med "vinställ" hylla osv. Då har du ju plats till glasen med ;) Och på översta hyllan- naturligtvis SNITTBLOMMORNA ;)

Jag skulle själv jättegärna ha ett extra rum som engelsk bibliotek. Mina fina Jack Russelkuddar skulle pryda den bruna lädersoffan och så skulle där vara en bokhylla på hela ena väggen. Även över dörren för det är så fint när det ramas in. Men det får förbli en dröm ;)
Mitt hus går inte alls i det temat annars så... O det finns inte fler rum över heller. Kenske man skulle kunna ändra på "kontorsrummet" men samtidigt så är det så funktionellt idag ;)

Ja gud ja, snittblommor över hela lägenheten ska jag ha! :grin:

Jag funderar på en 2:a eller 3:a, skulle aldrig klara av en 1:a! Vill inte ha någon lya, vill ha en härlig lägenhet! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka