Ja hoppas hon är nöjd även om hon fick lite mindre utrymme. Det är gotlandskanin.Lyxigt att bo där
Jättefin kanin. Vad är det för ras?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja hoppas hon är nöjd även om hon fick lite mindre utrymme. Det är gotlandskanin.Lyxigt att bo där
Jättefin kanin. Vad är det för ras?
Här är våra två gnagare. Först yngsta dotterns två år gamla Chokladnos. Bondkanin får vi nog kategorisera honom som. Fantastiskt snäll individ i vilket fall.
Ja, jag vet att kaniner inte är gnagare i ordets verkliga mening. Men jag brukar, lite kärleksfullt, kalla dom för våra små gnagdjur. Och nej, han är inte dvärgvädur. Dels är han större än bilden ger sken av. Hans pappa är vädur, eller i alla fall vädurslik. Vet inte om han är (förlåt, var) renrasig. Mamma var inte vädur. Han, och hans syskon, är resultatet av en rymning så dom var inte planerade.1. Kaniner är hardjur, inte gnagare. Så att säga gnagare är felaktigt.
2. Er lilla kanin ser ut att vara en solklar dvärgvädur, bred skalle, mindre storlek och breda hängande öron.
Köpte ju en stor spånbale just för att det ska bli billigare. Men nu har jag nästan ångrat mig. Spån fastnar ju som f*n på henne och det blir ju snabbt spånigt utanför buren även nu när hon knappt är utanför. Vill inte veta hur det blir sen när hon skuttar fram och tillbaka från buren X antal gånger per dygn
Så, frågan är om man inte skulle ha en toalett med någon pellets (halmpellets?) och sen halm som burbotten som hon kan knapra och gräva i.
Han är nog lite kluven för om han kan vill han äta torrfoder med ena hunden Å andra sidan vill de äta hans grönsaker och frukt (och plockar emellanåt höstrån med)