Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har varit utan kaniner nu ett tag och är såååå sugen på att skaffa igen. Velar dock mellan om jag ska skaffa en belgisk jätte eller dvärgkanin.. Kanske båda?
SsschhhKlart du ska ha en BJ! /Partisk
Vad har ni med jättar för burar?
Jag skaffade ju en 120 bur då jag hittade en billigt. Hur länge kan jätten hoppa ut genom en sån lucka tros?
Innekanin är den tänkt som och nästintill helt frigående. Tänkte ha burbotten som toalett och matställe men tanken är även att bygga en bur av pallkragar som krypin och matställe. Och toalett.
En 120 bur skulle jag aldrig sätta in en jätte i, eller tja det beror såklart på övriga mått. Men kortaste sidan måste vara minst 70 cm, och från 2019 så måste den vara minst 90 cm på kortaste sidan. Och då är det minimum mått, större är bättre! Vår bur som två jättar ska bo i är 160x120 (180 hög), och sen har alla mina inhägnader de är ute i dygnet runt på sommaren och hela dagar på vintern.Vad har ni med jättar för burar?
Jag skaffade ju en 120 bur då jag hittade en billigt. Hur länge kan jätten hoppa ut genom en sån lucka tros?
Innekanin är den tänkt som och nästintill helt frigående. Tänkte ha burbotten som toalett och matställe men tanken är även att bygga en bur av pallkragar som krypin och matställe. Och toalett.
En 120 bur skulle jag aldrig sätta in en jätte i, eller tja det beror såklart på övriga mått. Men kortaste sidan måste vara minst 70 cm, och från 2019 så måste den vara minst 90 cm på kortaste sidan. Och då är det minimum mått, större är bättre! Vår bur som två jättar ska bo i är 160x120 (180 hög), och sen har alla mina inhägnader de är ute i dygnet runt på sommaren och hela dagar på vintern.
Har man innekanin kan man bara göra en liten hörna av kompostgaller i början och sen fixa kattlådor att gå på toaletten på, och sen några sitthyllor/gömställen så kommer kaninen leva livet. Vi har allergi i familjen så inga kaniner får vara inne här, men annars är det en dröm.
Hållet helt med, ju större desto bättre! Att använda 120buren som toa/tillhåll funkar utmärkt, men inte att ha som bur. Kompostgaller som står stadigt att göra en hage av som kaninen kan vara i om den måste är billigt o enkelt! Sett en del bilder på kaniners hagar inomhus som de gjort när kaninen måste stängas in, rena paradisen går att få till med lite fantasi!
Lyxigt att bo därIdag har ena honan invigt det kombinerade växthuset och kaningården. Vi ska inte odla i det i år och jag behövde utrymmet så hon får bo där ett tag, sen blir det ev tillhåll för de unghanar som väntar på slakt, har inte bestämt mig än. Det är inget tak på än såklart, då blir det för varmt.
Och igår kväll hämtade jag en ny hona. Får se vad det blir av henne.