Alla kan mer än mig

Sv: Alla kan mer än mig

En sådan underbar tråd att läsa! :)

Jag håller med :laugh: Buke när det är som bäst :love:

Ts
Härligt att allt flyter på och att du och din häst trivs och har skapat er eran egen plats i tillvaron. Jag var lika osäker som du var när jag var nybliven hästägare trots att jag hade mycket erfarenhet och var 33 när jag äntligen kunde köpa min första egna häst.
Jag tror det är sunt att tänka till så att man verkligen är lyhörd och lär sig mer. Jag lärde mig också enormt mycket mitt första år som hästägare men fortfarande lär jag mig mycket. Jag vet att man aldrig blir fullärd. Det finns alltid mer att lära och det blir aldrig långtråkigt att ha häst.
 
Sv: Alla kan mer än mig

Vad roligt att det är fler som känt som jag. Som någon nämnde innan, man har ju ofta perioder då man känner sig otillräcklig. Även om det kan anses som lite löjligt av endel.
Jag flyttade till ett nytt stall i höstas (det stallet jag stod i slutade med inackorderingar, flera från det stallet flyttade också till det jag står i nu), och stallägaren fick här om dagen veta att jag bara haft egen häst i drygt ett år. Hennes reaktion var; VA? Du verkar som en av de mest rutinerade när det gäller hästhanteringen i detta stall. Lite förvånad jag blev då :O Men kul att höra att hon tycker att jag sköter mig! Dock har hon inte sett mig rida än, hästen har lyckats sträckt sig två gånger i rad så vi har inte kommit igång än..
Det ska bli spännande att se hur det går att rida efter typ 3 månaders vila (endast skritt för hand).

Har dock fått hjälpa till och rida flera i stallets hästar, så roligt att testa andras hästar, det är så himla lärorikt!
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 154
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 790
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 812
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 953
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp