alla hästar borde få massage!!!!!!!!!!!

L

lie

alla hästar borde få massage..!! :) idag kom en ny massör ut till stallet o skulle massera min nye häst cool bubba..!! å han va skit duktig..! :love: o han ville ha 350 för ca 1.20 min! verkligen duktig va han! men pållen hade spända muskelaturer vid korset å själva *motorn* men de har de flesta travare sa han! han kommer nästa tisdag igen..! men de flesat hästar har alltid nått som spänner å gör ont..!! själv ska ja önska mig en kurs med massage att gå på i julklapp! :) hehe..!!
 
alla hästar borde få massage!!!!!!!!!!!

Alla ryttare med. :D
känner mig lite smått avundsjuk när massören går igenom min häst... Vill oxå ha..
och kunna för den delen. :D
Tycker att massage ger väldigt mkt. Man känner vart hästen är spänd och hur man lättare kan jobba loss dem sdan för att förhindra dessa spänningar.
 
Helt klart borde alla hästar få massage nån gång då och då. Jag är nästan färdigutbildad häst massör(har avbrutit utbildningen)jag har gjort alla del prov men slutprovet har jag inte gjort pga en skadad axel. Jag masserar min egen häst regelbundet och förra veckan fick vi jätte mycket berömm för att min häst är så lik sidig. Jag tror att massagen är den största anledningen till det.
Axelssons i stockholm brukar ha kurser för häst ägare som vill lära sig att massera sina egna hästar. På deras hemsida kan man läsa när dom kurserna är.
 
okej tycker du att hela den kursen har varit bra? är de nån åldersgräns? jag är 16..men man kanske måste vara myndig?? skulle vilja gå där ..! men ja vet i alla fall att det är 15 års ålder på de första steget,de ska ja gå=)
 
Håller helt med dig! Jag är under utbildning för att blir diplomerad hästmassör hos stall Oberon. har snart gjort hundra praktiktimmar och jag kan lugnt säga att det märks skillnad mer eller mindre på de flesta. Endel som har haft problem som en kiropraktor har fixat kan jag hjälpa med det muskulära och på så vis minska risken för återfall.