Sv: Alla goda ting är tre? Jag behöver råd...
Köper foder billigt på bulk och BCn är billig att försäkra.
Oj! Mina 2 kostar mer än så
Köper foder billigt på bulk och BCn är billig att försäkra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj! Mina 2 kostar mer än så
*kl*
Jag skulle var försiktig med att "räkna med" att Grima inte lever så länge till. Dels för att det ändå kan bli 3-5 år vilket är rätt länge. Men också för att det liksom... undermedvetet sätter en negativ press. Bättr att räkna med att Grima lever länge och verkligen känna att man klarar tre hundar en längre tid, än en begränsad tid.
Någon nämnde det här med att skaffa barn. Alla funkar olika men min generella rekommendation, baserad på egen erfarenhet, är att planerar man skaffa barn snart så vänta med att skaffa hund. Ett barn kan omöblera ens prioriteringar ganska rejält på ett oförutsägbart sätt. Dessutom tar barn mycket tid och det är skönt att ha lite marginal så man får iaf 5 min vila om dagen själv.... :-)
Vill även inflika att i dagsläget är Grima lika pigg och glad som när jag tog hem henne och inga särskilda försiktighetsåtgärder har vidtagits utöver att hon inte får träna just skydd. Jag kommer att göra allt för att hålla henne fräsch så länge det bara går, jag vill absolut inte kompromissa med dom jag har för en till stjärna om detta skulle bli av, precis som du inflikar så vill jag verkligen ha tid för alla tre som individer, och det är min intention om det blir en till familjemedlem
Kostnaden på två stora, försäkring ca 500 kr sammanlagt, ca 1000 kr i mat. (Nu byter vi till färskfoder och jag hoppas kunna halvera kostnaden.)
Förlåt för OT, men vad för färskfoder ska du ge då? Mina plutt-whippar på 10 resp. 13 kg äter under soffsäsongen för 700 kr/månad (ger Nordic special 2 kg-förp (29 kr/kg)). Under springsäsongen kostar de närmare 800 kr/månad.
Ja jag såg det, det var ett litet generellt svar då jag såg att det var fler i tråden som antydde att man kunde se Grima som gammal.
Men två schäfrar och en westie är typ två hundar. Schäfrarna kan tränas samtidigt. Medan lör den ena i några minuter så väntar den andra och det funkar både i lydnad och spår och då kan westien också köras. I skyddet körs då en hund och sen tar man alla tre på promenad. Då kan man anpassa sig efter den långsammaste hunden eftersom de yngre förmågorna redan fått jobba ur sig. Vid fysträning tar man den unga hunden först och sedan när den ska varvas ned så hämtar man resten och promenerar av dem alla.
Om Grima tacklar av så kan hon vara hemma med husse när de yngre fysträning och så får hon hänga med när det ska promenerar eller spåras.
Det går också alldeles utmärkt att ge hundarna egentid på en promenad där alla är med. Man platsar två och kör lite tricks med en och så får de turas om.
Som tävlingshund är hon gammal.
kl
Jaha, då har senaste dagarna bestått av att räkna på den ekonomiska biten och lösa det där med tiden.. Era -vlar!