alla dessa tillskott...

S

sinner

jag ska ge mina kusar b-vitamin för att underlätta pälsfällningen. (lite sent jag vet)
satt och tittade på b*rjes sida, och det finns ju allt möjligt som "hjälper" vid pälsfällning/problem. hur ska man välja? kanske en groddolja som känns lite mer naturlig? men i den var det ju e-vitamin stod det... men det stod inget om b??? jag fattar noll, nån som kan detta bättre än mig??

Sv: alla dessa tillskott...

Jag tycker att Shy-Feeder B är superbra!! Hästarna gillar smaken och dom får superlen och blank päls :banana:
Finns på Grann*ården. Köper 2.5 liters dunk.

Jag tycker att spruta dem med B-vitamin är klart bäst,enl. ord. av min veterinär så sprutar jag dem 2 dagar i rad med 25 ml varje gång intramuskulärt.

B-vitamintilskottets vara eller inte vara är ju ganska omdiskuterat men krafft har ju tagit fram ett prisvärt alternativ till olika flytande b-vitaminpreparat, b-vitaminpellets i 10 kgs hink. Kostade 289:- på gg, och borde räcka typ 166 dagar.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
776
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 944
Senast: Krålus
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka