alla dessa tillskott

cili

Trådstartare
nu behöver jag lite hjälp med att reda ut det här
vad är de olika tillskotten bra för? ungefär hur mycket bör man ge?(har 480kg häst under inridning)
tänker då alltså på soja, jäst och liknande
han går oskodd, det går bra i hagen, men när han rids så ömmar han när man rider på grusväg (ska köpa "gympaskor" till honom), vad kan man använda för att stärka hovarna? har inte allt för bra ekonomi, så billigt men bra alternativ är att föredra.
 
Sv: alla dessa tillskott

Soja är t ex ett bra komplement om du saknar protein i foderstaten - så det första "extra" att göra torde vara en grovfoderanalys. Där ser du vilka tillskott av mineraler och kraftfoder som behövs för att fixa en bra foderstat.

En välbalanserad foderstat som täcker behoven torde också vara bra för hovarna.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 566
Senast: super
·
Hästvård Jag har ett problem som känns svårlöst. Mina hästar - som numera inte rids - har gått barfota i flera år. Den ena hela tiden, och den...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 302
Senast: caballus
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 394
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 400
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp