Alla dessa scoop.

Sv: Alla dessa scoop.

Nu avslöjar jag mig, har aldrig hört ordet scope i hästsammanhang! Aldrig hört det alls faktiskt.. Vad menar man med att hästen har "omfång"? Rund om midjan?! Min ponny har rejält omfång :p

Du skojar, va? :rofl:

Annars tillhör jag också skaran som ofta hakar upp mig på chipsmärkta hästar! Jag får hoppas att det bara är ägaren som tror att hästarna har chips i halsen... Bättre ett chips i påsen än tio i halsen? :angel:

det tragiska är ju att inte ens svenska hästavelsförbundet kan hålla koll på om hästarna har chip eller chips i halsen med tanke på att som säljer saxar för chips-märkning:angel:

Nu avslöjar jag mig, har aldrig hört ordet scope i hästsammanhang! Aldrig hört det alls faktiskt.. Vad menar man med att hästen har "omfång"? Rund om midjan?! Min ponny har rejält omfång :p

Då har den scoop, tycker jag!:p

Scope-omfång, man skulle nog i hästsammanhang översätta det till; spänst.

En häst som på ett snärtigt sätt, med rätt ryggverksamhet tar sig över ett hinder. Som en katt ungefär.

Liknande trådar

Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 996
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5