Alla dessa hjälmar!

W

windsong

Vilken hjälm rekomenderas? Casco new master, LAS, Troxel, Jofa flexy?
Vad är skillnaden på dessa, förutom priset?

Sv: Alla dessa hjälmar!

Ventilationen är lite olika i hjälmarna.
Men det viktigaste är passformen. Alla hjälmar passar inte exakt samma huvudform. Troxelmodellerna är olika trots samma märke.
Så det är viktigt att prova hjälmen o känna efter vad som passar.
// Linda

Ingen som har några synpunkter på dessa hjälmar:confused:.
Tycker mig bara se dom på nästan varje huvud där ute:angel:
Skriv nu lite vad ni tycker om dom.....

Ingen som har några synpunkter på dessa hjälmar:confused:.
Tycker mig bara se dom på nästan varje huvud där ute:angel:
Skriv nu lite vad ni tycker om dom.....

Jag har faktiskt inte hört talas om någon av dem. Men då är jag inte ut på tävlingsbanorna heller. Jag kör med Eurolite just nu.

Jag har en Jofa som jag är mycket nöjd med.
Kan inte uttala mej om några skillnader då detta är min första ventilationshjälm.
Och jag har inte ramlat av och landat på huvudet i den än så hur den sitter då kan jag heller inte uttala mej om, och det hoppas jag att jag slipper.

Jag har bara haft vanliga "svarta" hjälmar av olika vanliga märken och det går inte att jämföra. Jofan är lätt och välventilerad. Och tyvärr väldigt beroendeframkallande ;)

Jag har som sagt inte ridit i några andra men väl provat dom och det är väldigt olika på passform. Av de jag provat, har ej lagt märkena på minnet, var det Jofan som passade mitt huvud bäst.

Jag rider i en Las som jag tycker är smidig och skön.
Har även en troxel som man kan spänna in vid bakhuvudet så den sitter bra men jag tycker inte att den är lika skön som Lasen då det spännet sitter så jäkla långt ner liksom i nacken vilket den inte gör på Lasen.
Haft en annan modell av Troxelhjälmen ( som jag letar efter nu igen med ljus och lykta och hittar jag en sådan modell igen så köper jag den bums) tidigare som jag var mycket nöjd med... Den räddade mitt huvud när jag blev översprungen av en rädd häst( den klev mig på huvudet och hjälmen fick en rejäl inbuktning av hoven så den är kasserad idag såklart). Sörjer den hjälmen fortfarande då den satt verkligen som en smäck.
Finns lite olika modeller av såväl Troxel som Lashjälmarna och det bästa är väl att prova ut på egen hand vilken hjälm som passar en bäst.
Jag har även provat Jofa-hjälmarna och tycker att dessa är helt ok och sköna de med.
En smaksak helt enkelt!

Jag har alltid ridit i en Casco-hjälm.
Älskar dessa och inte så dyra heller.

Tackar för era svar. Provade idag en jofa flexy samt en troxel spirit och jag måste säga att än så länge leder jofa.
Någon som har provat casco new master?

Jag köpte faktiskt en Jofa Flexy idag. Den är ful som stryk, för det fanns bara den blågula kvar i rätt storlek, men det är den enda jag har provat hittills som sitter riktigt bra på mig. Jag hoppas jag kan hitta ett hjälmöverdrag och dölja fanskapet ;)

Jag rider alltid i en casco new master.
Älskar den.:)

Jag har en Troxel Spirit men som någon annan skrev i tråden så sitter spännet i nacken lite långt ner och är lite obekvämt ibland. Annars en trevlig hjälm. Tyvärr fanns inte LAS i lila annars hade jag köpt en sådan.

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat kolla på ny hjälm för terränghoppning. Tidigare hade jag en CO J3, men hur jag än letar runt verkar de inte säljas i...
Svar
5
· Visningar
658
Senast: Cinzia
·
Utrustning Hej Någon som haft båda? Vad är egentligen skillnaden förutom priset? Pållens Flybuster sjunger på sista versen och jag funderar på...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: Kristall10
·
Hundhälsa Har försökt googla men hittar inget. Någon som vet skillnaden på dessa 2 förutom en stor skillnad på priset? Den ena 2,49 styck, den...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: movi
·
Relationer Jag velar fram och tillbaka i en relation just nu om hur jag ska göra. Börjar från början.. Vi träffades ganska snabbt efter att jag...
2
Svar
39
· Visningar
5 480

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka