Axe är känt just för att lukta kvalmigt och fränt! Huvudvärken ifrån ungdomen
Finns rätt många olika, brukar välja nåt som luktar typ sportigt som mest luktar rent och tvål. Sen är det inte så noga vilket märke men det brukar bli nån herrdeo.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Axe är känt just för att lukta kvalmigt och fränt! Huvudvärken ifrån ungdomen
Tänk bara på att välja en doft som harmonierar med kräks och bajs
Blommigt är nog det absolut värsta för mina luftrör faktiskt, näst efter det kommer Axe i vilken form det än har. Jag har försökt samtala med sönerna om att Axe inte fungerar alls för mig men har bara mötts av oförståelse så till slut tog jag och kastade alla deras Axe-produkter de kom hem med. Det fick dem att sluta välja det och istället acceptera det jag köper åt dem.Köper shampoo och balsam från barnängen och tycker de har rätt neutral doft, duschtvål brukar bli det som är på extrapris men brukar även där välja en ganska mild doft, oparfymerat tvättmedel. Har svårt för parfym och deo som luktar blommigt eller kvalmigt så brukar köra axe eller nån annan herrdeo som luktar fräscht.
Nu har jag funderat lite på det här. Varför har folk parfym? Måste man känna doften från flera meters håll? Varför räcker inte parfymerad duschgel och liknande?
Håller tummarna för det!Åh, det här är min mardröm
Tagit mig flera år att få min sambo (!) att förstå detta, hoppas sonen är smartare...
Lite ledsamt att kroppsodör sällan utlöser allergiVissa luktar ju så starkt att det är obehagligt att gå bakom dem. Jag förstår inte varför man kan vilja ha på sig så mycket att man stinker ner hela bussen.
Det finns ett rakvatten som luktar så fränt att man skyggar och vill springa åt andra hållet när man känner det, jag har så svårt att förstå att man vill att andra ska reagera så på en.
Lite ledsamt att kroppsodör sällan utlöser allergi
Jag undviker att använda för mycket. Jag vill ju bara ha en aning av doft, inte överväldiga omgivningen. Man vänjer sig ju vid lukter så de som öser på sig, känner nog itne att de stinker för myckeet.
Däremot får jag kräkkänslor av äldre män som luktar illa. Män som inte byter underkläder eller tvättar kläderna tillräckligt ofta. I kombo med sparsamma besök i duschen kan det bli fullständigt vidrigt. Men allergi utlöser de inte. Tyvärr. Hade varit praktiskt att kunna hänvisa till allergi för att få dem att sanera sig....
Jag bor på landet och har ingen kollektivtrafik.Och den där aningen av doft kan förstöra dagen för din medmänniska. Själv skulle jag åka mycket mer kollektivt än vad jag gör om det var parfymförbud i kollektivtrafiken.
Lägg till urinlukt på det.Däremot får jag kräkkänslor av äldre män som luktar illa. Män som inte byter underkläder eller tvättar kläderna tillräckligt ofta. I kombo med sparsamma besök i duschen kan det bli fullständigt vidrigt. Men allergi utlöser de inte. Tyvärr. Hade varit praktiskt att kunna hänvisa till allergi för att få dem att sanera sig....
Är det inte rätt självklart att man väljer sina tillfällen?
Tips: sluta lukta folk i underlivet.Det beror väl på. Vissa kvinnor luktar ifrån underlivet och det ihop med en oparfymerad unken doft gör att det vore perfekt för oss andra om de kunde börja med intimdeo och trosskydd med doft
Ingen doft? Betyder det att du har en uppsättning oparfymerade hygienprodukter för alla tillfällen då du ska ut bland folk? Typ allt från tvättmedel till shampo till hudkräm?Jag bor på landet och har ingen kollektivtrafik.
Om jag ska vara på platser med många människor nära mig så använder jag inga dofter. Det känns rätt självklart. Samma med besök i vården. Ingen doft.
Är det inte rätt självklart att man väljer sina tillfällen?
Jag tycker helt enkelt inte att det luktar lika gott eller tillräckligt . Jag har en parfym som jag har på pyttelite på handleden och ännu pyttemindre på halsen. Den känner man bara när man är riktigt nära mig, annars inte.Nu har jag funderat lite på det här. Varför har folk parfym? Måste man känna doften från flera meters håll? Varför räcker inte parfymerad duschgel och liknande?
Det tanken verkar du vara rätt ensam om. Här stinker folk jämt, på bussen tisdag morgon som söndagspromenaden i skogen.
Du kanske kan svara på en fråga jag undrat länge över?Och den där aningen av doft kan förstöra dagen för din medmänniska. Själv skulle jag åka mycket mer kollektivt än vad jag gör om det var parfymförbud i kollektivtrafiken.
Jag talar om parfym.Ingen doft? Betyder det att du har en uppsättning oparfymerade hygienprodukter för alla tillfällen då du ska ut bland folk? Typ allt från tvättmedel till shampo till hudkräm?
Jag har inga problem med människor som luktar när man är nära, det är människor som luktar inte bara när de går förbi utan också att lukten är kvar en stund efter de har gått förbi som är det jobbiga. Då är det för mycket. Så "en aning" är i mitt tycke helt normalt.Du kanske kan svara på en fråga jag undrat länge över?
Hur lite doft kan en allergiker klara? Eftersom du nämner "aningen av doft" som något som kan förstöra dagen och och i nästa inlägg skriver "stinker"?
I min värld har doft varit något man känner när man är i absolut närhet av en annan person,. Något som anas om man omfamnar varann eller står tätt intill.
Menar du att du kan få allergiproblem på avstånd, även om någon doftar så lite att du bara känner det om du står pressad tätt intill.
Det är därför jag väljer sambons Axe doftAxe är känt just för att lukta kvalmigt och fränt! Huvudvärken ifrån ungdomen
Du kanske kan svara på en fråga jag undrat länge över?
Hur lite doft kan en allergiker klara? Eftersom du nämner "aningen av doft" som något som kan förstöra dagen och och i nästa inlägg skriver "stinker"?
I min värld har doft varit något man känner när man är i absolut närhet av en annan person,. Något som anas om man omfamnar varann eller står tätt intill.
Menar du att du kan få allergiproblem på avstånd, även om någon doftar så lite att du bara känner det om du står pressad tätt intill.