All rasism på buke nuförtiden?!

Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Så när man är en fanatisk anhängare av ickevåld och ickediskriminering så får jag på käften för att jag säger att den islamska religionen (kristendomen och judendomen är inte undantagna) diskriminerar och begår brott mot kvinnor. Det är så och det är ett problem och problemet hade varit mycket lättare och få bort om man inte blundande för detta. Att säga att alla muslimer inte begår hedersvåld är ju en korkad åsikt. Självklart gäller det inte alla, men det gäller tillräckligt många för att det är ett stort problem. Dom som känner mig vet att jag arbetar med människor och för deras fri och rättigheter. Som jag har sagt förut, invandring är en nödvändighet för att Sverige skall utvecklas, men man måste se till att man inte får med sig religiösa "sanningar". Slå ett slag för förnuft och sanning och vägra respektera religiösa dogmer.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Som du säger så finns det väldigt mycket våld inom både kristendomen och judendomen med och inte enbart islam, att däremot påstå att det bara är muslimer som sysslar med hedersvåld är fel då det förekommer även bland kristna. Det är lika korkat som att påstå att det är enligt Islam rätt att omskära kvinnor, det står ingenstans att kvinnor ska omskäras.

Fanatiker öht är läskiga, du verkar lika förblindad som de du påstår dig vilja skydda oss från. Jag kan inte se att någon gett dig på käften, däremot får du tåla att andra inte delar dina åsikter på ett diskussionsforum. :banghead:

Jag vill dock ändra mitt påstående att det är rasistiskt att anklaga alla muslimer för hedersvåld, det är snarare fördomsfullt och korkat.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Det är ju lätt att tänka på Mr Axpixlat Mats Dagerlinds tweets i helgen
dagerlind.jpg
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Att uppmuntra vissa grupper att söka och att arbete med jämnare fördelning underifrån har jag ingenting emot, men det är inte så rekryteringen på Polishögskolan går till utan där har t.ex en kvinna ungefär dubbelt så stor chans att bli antagen som en man.

Det borde väl funkar väl som på "vanliga" högskolan, man söker i olika grupper. Eller tänker jag galet?

X antal platser för män, x antal för kvinnor, x antal ska ha utländsk härkomst etc

ex. Av 100 platser är fördelningen 50-50 gällande kön och 40% ( eller vad som nu är en lämplig spegling av samhället ) av de antagna ska ha utländsk härkomst .

Plättlätt
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

När en svensk man uttalar sig nervärderande om kvinnor då är han en idiot. Om en muslim gör det, vilket dom gör hela tiden men det räknas inte, då är han bara ett offer för rasister??? Vem är idiot. Jag försöker få upp medvetandet om kvinnlig diskriminering och du försöker glida undan. Kom f-n inte och säg att muslimska sharialagar är harmlöst mot kvinnor.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

När en svensk man uttalar sig nervärderande om kvinnor då är han en idiot. Om en muslim gör det, vilket dom gör hela tiden men det räknas inte, då är han bara ett offer för rasister??? Vem är idiot. Jag försöker få upp medvetandet om kvinnlig diskriminering och du försöker glida undan. Kom f-n inte och säg att muslimska sharialagar är harmlöst mot kvinnor.

Gör dom?:confused:
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

En man som uttalar sig nedsättande om kvinnor är idiot oavsett nationalitet eller religion. :crazy: Sharialagar drabbar både män och kvinor, oavsett om de är kristna eller muslimska. Det står även i Bibeln om öga för öga och tand för tand, även i Bibeln står det att brott ska sonas med döden eller invalidisering. :yuck:
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

När en svensk man uttalar sig nervärderande om kvinnor då är han en idiot. Om en muslim gör det, vilket dom gör hela tiden men det räknas inte, då är han bara ett offer för rasister???

Nej, grejen är ju att om en svensk man uttalar sig nedvärderande om kvinnor så är han en idiot, om en muslim gör det så är han muslim. I din världsbild.

Om en smålänning slår ihjäl sin fru, är det då det faktum att han är smålänning som du tycker är viktigast att lyfta fram? Är det faktum att han smålänning den viktigaste förklaringen till att han slog ihjäl henne?

Att slå ihjäl sin fru/sambo/dotter/syster är lika illa oavsett vem som gör det, och varför han gör det. Om det är för att rädda familjens heder så är det inte värre än om han gjorde det för att hon aldrig hade vett på att hålla käften när han var full. I båda fallen är resultatet detsamma: han slog ihjäl henne för att hon inte löd.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Nej som tur är så tillåter man än så länge inte diskriminering vid antagningar till högskolan eller universitet. Och jag förstår fortfarande inte hur du kan vara för diskriminering när du kan välja att vara emot diskriminering. Det du förespråkar är egentligen fascism i sin enklaste definition; att individen är underställd staten. Är det verkligen värt att trampa på så många individer för att få en jämnare representation?

Tänk om ditt drömyrke skulle bestå till 95% av ditt eget kön, ska du verkligen lida och få det så oerhört mycket svårare att få ditt drömyrke bara för du råkar vara född till kvinna/man? Ser du inte den djupa orättvisan i det?
 
Senast ändrad:
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Nej som tur är så tillåter man än så länge inte diskriminering vid antagningar till högskolan eller universitet. Och jag förstår fortfarande inte hur du kan vara för diskriminering när du kan välja att vara emot diskriminering. Det du förespråkar är egentligen fascism i sin enklaste definition; att individen är underställd staten. Är det verkligen värt att trampa på så många individer för att få en jämnare representation?

Tänk om ditt drömyrke skulle bestå till 95% av ditt eget kön, ska du verkligen lida och få det så oerhört mycket svårare att få ditt drömyrke bara för du råkar vara född till kvinna/man? Ser du inte den djupa orättvisan i det?

Men detta gäller ju iof inte bara polisen, utan all rekrytering. Att viktiga samhällsfunktioner representerar medborgarna är vä givet att det är mer gynnande för alla i samhället. Om man resonerar som du så är det alltså vita män som blir poliser

Alla (hoppas jag) arbetsplatser har idag en jämställdhetsplan och jobbar aktivt med mångfald. Varför ska inte företag få bygga sin egen organisation

Glömde....man söker väl i grupp ett och två till högskolan

Men men, jag hör vad du säger och anser att om vi sak få till någon form av förändring i samhället krävs det faktiskt krafttag
 
Senast ändrad:
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Men detta gäller ju iof inte bara polisen, utan all rekrytering. Att viktiga samhällsfunktioner representerar medborgarna är vä givet att det är mer gynnande för alla i samhället. Om man resonerar som du så är det alltså vita män som blir poliser

Alla (hoppas jag) arbetsplatser har idag en jämställdhetsplan och jobbar aktivt med mångfald. Varför ska inte företag få bygga sin egen organisation

Målet har jag egentligen ingenting emot även om det helt saknas bevis för att jämn representation skulle vara bättre utan det är metoderna som används för att komma dit som är fascistiska, diskriminerade och rent av korkade.

Bättre för alla säger du? Jag hoppas du själv då är beredd att säga till någon som inte fick sitt drömyrke p.g.a "fel" könsorgan att pappa staten har bestämt att det är bättre för den personen att hen inte jobbar där p.g.a sitt könsorgan. Att pappa staten har bestämt att den personen inte ska göra det den själv vill i livet utan att den personen ska passa in i samhället på det sättet pappa staten tycker är lämpligast. Det ser ju bättre ut i statistiken då.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Nej, grejen är ju att om en svensk man uttalar sig nedvärderande om kvinnor så är han en idiot, om en muslim gör det så är han muslim. I din världsbild.

Om en smålänning slår ihjäl sin fru, är det då det faktum att han är smålänning som du tycker är viktigast att lyfta fram? Är det faktum att han smålänning den viktigaste förklaringen till att han slog ihjäl henne?

Att slå ihjäl sin fru/sambo/dotter/syster är lika illa oavsett vem som gör det, och varför han gör det. Om det är för att rädda familjens heder så är det inte värre än om han gjorde det för att hon aldrig hade vett på att hålla käften när han var full. I båda fallen är resultatet detsamma: han slog ihjäl henne för att hon inte löd.

Förtjänar att citeras, inte minst eftersom det täcker precis allt som jag annars hade behövt skriva(men förmodligen inte formulerat lika bra).
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Vad är det som är tyvärr inte? Du får gärna svara på mina frågor om smålänningen istället.

Om det är islam du menar med religion som du "inte vill ha hit" så är du dessvärre lite sent ute. Islam har varit Sveriges näst största religion i bortåt 20 år, om jag minns rätt.

Under de 20 åren har mängder av kvinnor dödats av närstående i Sverige, troligtvis cirka 340. Ytterst få av dem i hederns namn.
 
Senast ändrad:
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Nej, det är inte religionen som gör det. Det är personer som gör det, ibland baserar de sitt handlande på en förlegad och kvinnoförtryckande kultur men det fråntar dem inte personligt ansvar. Om det vore religionen i sig så skulle hedersmord förekomma i alla kristna och muslimska grupper och så är det ingalunda.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Skillnaden är att när kvinnor mördas av sin egna familj så är det sällan av religiösa skäl utom när det gäller islam. För att få en god människa att mörda sin egen familj så behövs religion. De idioter som slår ihjäl sin familj här i Sverige är ett problem som måste lösas. Att ta in människor i vårt land som tycker att det är en hederssak att mörda sina kvinnor vill jag inte ha!!! Självklart så är dom flesta bra men jag blir beklämd när man inte ens låtsas om att det faktiskt ligger i koranens lära att hålla kvinnor underställda män. Det är så naivt att tro att deras religion är harmlös. Rita en teckning på Muhammed och lägg ut den på nätet så får du se vad som händer om du inte tror att islam är ett hot mot jämnställdhet och frihet.
 
Sv: All rasism på buke nuförtiden?!

Varför är det värre när en kvinna blir mördad av det du kallar religiösa skäl (fast det är snarare av kulturella) än när hon blir mördad på grund av något annat?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp