Alkoholfri nyårsdryck

MidnightSoul

Trådstartare
Vad finns det för alkoholfria nyårsalternativ?

Vill inte ha någon standard läskflaska utan tänkte mer något lite "finare" alternativ. Gärna iaf glasflaska eller liknande till 12 slaget.

Fentimans ginger beer tycker jag är väldigt god. Det är väl en sorts läsk egentligen (?) men smakar starkt av ingefära vilket gör att den inte blir så sliskig.

Jag tycker det är svårt med vin och bubbel i alkoholfritt.
Alla rödaviner går omedelbart bort, vita viner fungerar (Natureo är min favorit) , alla mousserande viner går också bort (för mig)
Periquitas rosé är fungerar.

Som mousserande föredrar jag en god äppelmust (finns flera på systemet både lite sötare och lite torrare)

Alkoholfria ölsorter har tagit sig betänkligt de senaste åren. Just nu är min favorit Mariestads, den är god och finns även på mitt lokala ica.

En av mina favoriter är en mer torr engelsk cider :d
316692.JPG

Det brukar finnas vanlig cider i glasflaska som är lite snyggare i vanliga mataffärer runt nyår.

Har jag aldrig tänkt på. Alltid varit på någon gemensam inköpt flaska som man småfjuttar lite på ur glaset. Vilket jag inte finner särskilt gott all överhuvudtaget. Ens av dom dyrare märkena.

Håller med om cider. Själv brukar jag köpa en god lokalproducerad om jag vill ha lite "finare" måltidsdryck och ska köra eller bjuda någon som ej dricker alkohol.
Men har sett att det finns i champange-liknande flaskor också om man hellre vill ha den varianten, t ex till nyår eller att skåla med vid andra tillfällen.

Håller med om cider. Själv brukar jag köpa en god lokalproducerad om jag vill ha lite "finare" måltidsdryck och ska köra eller bjuda någon som ej dricker alkohol.
Men har sett att det finns i champange-liknande flaskor också om man hellre vill ha den varianten, t ex till nyår eller att skåla med vid andra tillfällen.

Ja det tänkte jag inte ens på, ska gå till affären där dom säljer endel lokalproducerat och se vad dom har :)

744494.JPG

Den här tycker jag om! Bubbligt och inte sådär vansinnigt sötsliskig som alkoholfritt vin kan vara, finns på systembolaget. :)

Fentimans ginger beer tycker jag är väldigt god. Det är väl en sorts läsk egentligen (?) men smakar starkt av ingefära vilket gör att den inte blir så sliskig.

Den tänkte jag också rekommendera, den är jättegod! Vad jag vet är det inte en läsk, utan en bryggd ingefärsdricka. Fransk torr cider är gott också, finns alkoholfria varianter som är helt ok. Smakar som riktig cider, inte svensk alkoläsk.

Pommac i magumflaska?
Jag håller verkligen med om Pommac i magnumflaska om man vill ha något som inte smakar alkohol/avalkoholiserat. Ser (nästan) lika festligt ut som champagne dessutom.

Annars är kolsyrad must (äpple eller päron) ett alternativ. Det kan variera vad som finns, pröva i någon delikatessbutik eller fiskaffär, de brukar ha, om det finns där du bor.

744494.JPG

Den här tycker jag om! Bubbligt och inte sådär vansinnigt sötsliskig som alkoholfritt vin kan vara, finns på systembolaget. :)

Åh den är så god! Och TS, den smakar inte vin utan fräscht fläderblom. Och 0,5% räknas som alkoholfritt, sen vet jag inte hur petig du själv är.

Håller också helt med ang Fentimans ginger, supergod dricka som verkligen är torr och bränner i halsen av ingefäran. :d

Sen om man vill ha en god must så finns det på mataffären både Ica selection (två olika, jag har bara testat en av dem) samt Kullamust med äpple & päron. :d Kullamust har andra varianter också men äpple & päron är SÅ god! Icas must var också riktigt god. Kiviks är även de favoriter, dock vet jag inte om Årets skörd i glasflaska går att köpa i butik? Köpte dem i deras egen butik i Kivik och då var det glasflaskor med olika äppelsorter så man kunde välja själv. Deras Rödluvan (gjorde på äpplet Discovery) är MUMS. Iskall äppelmust är riktigt fint till maten tycker jag.

Har köpt en alkoholfri fransk cider på systemet några gånger nu under hösten. otroligt fin smak på och känns lyxig. Tror en flaska kostar runt 60:- (stl som en vinflaska samt med champangekork)

Herrljunga har ett par riktigt goda sorter i glasflaska. Hittade i äppelboden i Herrljunga men det borde finnas i mataffären?

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag tänker ha en hel del krukor framför en vägg, det kommer vara främst sommarblommor, och jag vill köpa någon typ av bevattning...
Svar
14
· Visningar
568
Senast: Kakis
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 554
Senast: Pilot
·
Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 576
Senast: lingonben
·
Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
589
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama