Älgflugor Tvi!!!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare pakeol
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 958
P

pakeol

KAn någon hjälpa mig och min stackars häst. Hon blir uppäten av dessa hemska odjur :eek: i vår fina ridskog. Är det NÅGON som ha en idé eller fler vad jag kan göra så att hon slipper lida så....
Tackar på förhand

Sv: Älgflugor Tvi!!!

Dom är hopplösa... provat det mesta, i ren desperation provade jag Switch, det hjälpte faktiskt rätt så hyfsat, värt att prova i alla fall.

Vad är älgflugor?? Har du provat att sprayat med vanligt flugspray? Annars kan du göra eget: citronella, vatten, alkohol och grönsåpa.

Nix pix, inga vanliga repellenter biter på älglus, eller hjortfluga eller vad man vill kalla denna lilla familj av insekter, det finns 10 sorter i sverige.

En fördel är att de är urusla på att flyga, så man gör bäst i att hålla sig på öppna fält. Ett ländtäcke kan hjälpa, så man snabbt med spöt kan fösa bort dem från hästen.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 065
Senast: Freazer
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
910
Senast: skogaliten
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
407
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
577
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka