Sv: Alexson D

Vart står det någonstans?

Han är satt på vänt, d v s premierad V, vilket numera ger gröna papper.

Som sagt gamla uppgifter. Står på språngrulla att han är billigare till ston där avkomman inte får gröna papper. Det andra priset gäller alltså de som ger gröna papper.

Som sagt gamla uppgifter. Står på språngrulla att han är billigare till ston där avkomman inte får gröna papper. Det andra priset gäller alltså de som ger gröna papper.
Lite trådkap, men detta är ju intressant. Hur tänkte de här?

Om han har för få avkommor för att det ska göras en godtycklig bedömning, behövs väl fler avkommor med mammor som ger gröna papper. De kör ju enligt mig tvärtomprincipen här.

Eller så är det för att han är såpass gammal att de inte bryr sig längre utan tar alla ston som betalar och de vet om att många med ston som inte ger gröna papper inte har samma krav på hingst.

Lite trådkap, men detta är ju intressant. Hur tänkte de här?

Om han har för få avkommor för att det ska göras en godtycklig bedömning, behövs väl fler avkommor med mammor som ger gröna papper. De kör ju enligt mig tvärtomprincipen här.

Eller så är det för att han är såpass gammal att de inte bryr sig längre utan tar alla ston som betalar och de vet om att många med ston som inte ger gröna papper inte har samma krav på hingst.
Nja, det är nog snarare så att eftersom Alexson D har betäckt en hel del ponnyston och avkommorna blivit mkt bra så genom att ha ett lägre pris till ej *grönpapprade ston* och och då måste ju ponnyston räknas bland dom så hoppas hingstägaren locka mer ponnyston.

Varför har man du inte bara ett pris för ponnyston? Den teorin tror jag faktiskt inte på, för den är för långsökt.

Min ridhäst och en av mina ponnier är efter Alex :) jobbar dessutom på gården där han står.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Kultur Jag efterlyser titeln på en bok som jag läste för kanske 10 år sen typ. Det är en svensk författare. Handlade om en tjej som bodde...
Svar
4
· Visningar
877
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka