Aleovera mot sommareksem

E

Equine

Jag har börjat ge Aloevera gel som tillskott i fodret, eftersom jag har hört att det ska vara bra mot sommareksem. Är det någon som har erfarenhet av det? Och hur mycket ger ni i sådana fall?

Sv: Aleovera mot sommareksem

Har provat för flera år sedan när detta var nytt och revolutionerande på marknaden, dock utan effekt. Hade även en del vänner med eksemhästar som provade, även dom märkte just ingen skillnad.
Däremot har jag använt olika produkter vid sårsammanhang som visat sig gynnsamma, och det linement som finns avgudar jag för egen räkning.

Jag har börjat ge Aloevera gel som tillskott i fodret, eftersom jag har hört att det ska vara bra mot sommareksem. Är det någon som har erfarenhet av det? Och hur mycket ger ni i sådana fall?

Halloj jag själv ger mina hästar FLP:s Aloevera. Man brukar räkna 12 ml per 100 kg, så min shettis får 24 ml och mitta halvblod får 60ml som underhållningsdos, men har något som man vill få bukt på så ska man gärna öka dosen, för att de ska bli bättre snabbare...

Nej, Tea tree olja är väldigt giftigt. Det finns livshotande förgiftningar beskrivna hos hund och barn. Inga dödsfall är kända på vuxna eller hästar men svåra kontakteksem kan uppstå. Använd inte det. HH

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
587
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
541
Senast: LaMagia
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
529
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka