Aldrig rätt tidpunkt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fraggel_Tess

Trådstartare
Jag har länge velat ha barn dvs i många år men det känns som om det aldrig blir rätt tidpunkt. Jag är väldigt glad i barn och är allmänt känd som "Lektant" även om det har sina stunder det känns en aning påfrestande ibland så stormtrivs jag med barn.

Jag börjar ge upp det här med rätt tidpunkt. Först sa både jag och sambon att vi vill att huset ska ha en bra värmekälla och nu är det fixat sen skulle vi ha en bra bil och det är också fixat.

Nu säger sambon att han är för ung och hittar på alla möjliga skäl till att vi inte ska skaffa barn bland annat säger han att jag kommer ångra mig så fort jag blivit gravid. Vad gör man?

Jag kommer inte ångra mig för det skriker i mig "Jag vill ha barn" inte blir det bättre av att en efter en i bekantskapskretsen kommer och talar om sin lycka att de är gravida. Jag känner mig så otroligt avundsjuk. :crazy:

Är jag bara knäpp ? :confused:
 
Sv: Aldrig rätt tidpunkt...

Du är inte ett dugg knäpp!
Blir lite fundersam, varför tror din sambo att
du kommer ångra dig när du är gravid? :confused:
 
Sv: Aldrig rätt tidpunkt...

Fraggel_Tess skrev:
Nu säger sambon att han är för ung och hittar på alla möjliga skäl till att vi inte ska skaffa barn bland annat säger han att jag kommer ångra mig så fort jag blivit gravid. Vad gör man?
Jag tycker snarare att det är tvärtom! Man ångrar sig att man inte satte igång verkstaden tidigare. Det är ALDRIG rätt tid, för hur ska man kunna veta och sätta in sig i hur det blir att ha et barn? Jag tycker dock att vi med djur och ansvar har ett försprång.

Har så många runt omkring mig som bor i lägenhet aldrig haft ett djur som predikar för oss hur det ska bli. Inga fler sovmorgnar, inte kunna det och det, vara låst etc etc. Men jag och smabon har alltid haft djur tillsammans, vi har ett stort stall med inackoderingar, vi är låsta i allafall, och sovmorgon vad F*N är det?? Ingen talar om den oerhörda kärlek man känner för sitt barn, alla bara pratar sömnbrist och vaknätter.

Jag har aldrig haft ett bebissug innan min gravidtet egentligen. Har väll någonstans endå känt att barn ska man ha, det hör till livet. Älskar barn så det är inget problem. Men nu, guud jag längtar efter vår Baloo :love: , att få se ta och lukta på vår bebis, som vi skapat aldeles själv av kärlek till varandra. Det får en att stanna upp och ta ett extra andetag och bara känna.

MEN det kanske är din sambo som är lite rädd?
 
Sv: Aldrig rätt tidpunkt...

Håller med Blixtra, på något sätt känns det som att rätt tidpunkt inte inträffar, men när man väl fått sitt/sina barn så kan det inte bli mer rätt, och man undrar varför man inte vågade tidigare:crazy:

Jag var 31 när sonen äntligen kom och gud så efterlängtad han var:love:
 
Sv: Aldrig rätt tidpunkt...

Ja nu kom det fram lite igår kväll att han är lite rädd. Så hur gör man med rädslan " Att bli pappa ". Min sambo har en väldigt bra hand med barn och har inte hittills varit rädd för bebisar eller barn när bekanta och vänner hälsat på med sina.
 
Sv: Aldrig rätt tidpunkt...

Kan tänka mig det :)

Nä rätt tidpunkt existerar nog inte dock var huset en viktig punkt
som nu är klart :)
 
Sv: Aldrig rätt tidpunkt...

Fraggel_Tess skrev:
Ja nu kom det fram lite igår kväll att han är lite rädd. Så hur gör man med rädslan " Att bli pappa ". Min sambo har en väldigt bra hand med barn och har inte hittills varit rädd för bebisar eller barn när bekanta och vänner hälsat på med sina.
Låt honom vänja sig vid tanken bara. Stöd honom och säg att "han duger", han kanske har dåligt självförtroende. Säg att om du inte trott på honom, hade du inte velat ha barn ihop med honom. Men låt honom vänja sig och ge honom tid för egna funderingar, som ni sedan kan prata om gemensamt. Fråga vad han oroar sig för etc.

Män drivs av en genetisk fåfänga, en liten offspring :love: brukar inte vara så dumt när dte väl kommer till kritan ;) ....
 
Sv: Aldrig rätt tidpunkt...

Det är klart man är rädd :) Jag stortjöt när jag fick reda på att jag var gravid. Jag var inte beredd alls. Jag var ju bara 29 år :eek: men man har ju s a s betänktetiden så när det väl drar ihop sig vill man inget annat än att få ut den där ungen för man inte orkar vara gravid en dag till och sen börjar man inte vad livet egentligen är till för :love:

Det är bara att köra på!
 
Sv: Aldrig rätt tidpunkt...

Jag är själv inte ett dugg rädd men det kanske kommer när man väl är gravid. Men mycket av min rädsla har försvunnit ju mer jag läst om graviditeten/förlossning mm. Ska dock ta det lugnt med min sambo och tala om för honom att han kommer bli en underbar pappa när han väl känner för det...
 
Sv: Aldrig rätt tidpunkt...

Rädd ja. Det är klart att man blir rädd.
Jag är rädd nu med andra barnet, hur kommer det att bli osv.
Blev livrädd också när vi fick reda på att vi väntade sonen, hade ångest i flera dagar, fast jag visste att jag egentligen ville, och samma sak nu, nu fick vi försöka ett bra tag och ändå kom ångesten lite och rädslan när faktum kvarstod :smirk: .

Rätt tid kommer aldrig, det finns alltid något som skulle kunna ha varit annorlunda, alltid nått man skulle ha hunnit göra osv.
Men på nått sätt är ju barnet rätt i alla fall :love: .

Prata igenom det hela ordentligt med din sambo, är det bara rädsla eller tycker han verkligen att han är för ung osv.
Klarar det gör de allra flesta så just det behöver man kanske inte oroa sig allt för mycket över, det löser sig så att säga :banana: !
 
Sv: Aldrig rätt tidpunkt...

Ska ta ett rejält prat ikväll i kombination av smörgåstårta (Ska bara fjäska lite ) Enligt han själv är han bara rädd men har dragit till med att han är för ung.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 399
Senast: Ramona
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 149
Senast: Acto
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 261
Senast: Roheryn
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 972
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp