Äldre stel ponny.

Opartisk

Trådstartare
Har en 24årig shettis,han är lite stel och knäppig i lederna och han får nu Mobility tillskott. Men jag har funderat lite och läst överallt att många lägger täcke på sina gamlingar för att de ska hållas lite varmare och inte göra av med så mycket energi osv.. Men om ponnyn har super vinterpäls behövs extra täcke då? Jag är ju rädd om min gamling och vill hans bästa.Är ett täcke överflödigt eller hjälpsamt? Han körs någon gång i veckan och går ute i stort sett året runt.

Sv: Äldre stel ponny.

Är han fin i hullet och har skydd i hagen så skulle jag inte ha täcke om han inte frös eller blev extra stel av kylan.

Sv: Äldre stel ponny.

shettisar är rätt duktiga på att skaffa sig en maffig päls, så länge han har bra tillgång till mat och skydd så brukar dom klara sig riktigt bra.

har en islandsvalack 24 år här hemma som rids nästan dagligen och äger inget eget täcke förutom ett nätsvettäcke från 90- talet :angel:

Liknande trådar

Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 844
Senast: Exotizc
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 497
Senast: ameo
·
Ridning Det här är lite saker jag funderat på sista tiden angående min f.d medryttarponny. Hon blir 24 i vår och har levt ett långt aktivt liv...
Svar
12
· Visningar
1 271
Senast: Grazing
·
Gnägg Att hästlivet är riskabelt är ingen nyhet. Men hur mycket får man vara med om egentligen? Har vissa tur och ser knappt en fluga dö under...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
13 911
Senast: Lala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar