HeJe
Trådstartare
Min ena stallkatt har blivit tunnare under de senaste månaderna, det är en kastrerad hane, 17 år gammal. Han är pigg och glad för övrigt, så jag tänkte börja med att se om det blir bättre med annat foder. Han äter tyvärr enbart torrfoder, av kattmat på burk så kan han på sin höjd slicka på gelén på de som har bitar i gelé. Vanliga leverpastej, paté m m äter han inte.
Det torrfoder han har ätit hittills (och som den andra stallkatten är rund som en boll på....) är Iams för vuxna katter (kyckling). Finns det något annat foder som skulle kunna passa bättre?
Jag har frågat på djuraffären där jag köper maten, men de är mest inriktad på hundar och svarar bara att de inte är så duktiga på katter.
Det torrfoder han har ätit hittills (och som den andra stallkatten är rund som en boll på....) är Iams för vuxna katter (kyckling). Finns det något annat foder som skulle kunna passa bättre?
Jag har frågat på djuraffären där jag köper maten, men de är mest inriktad på hundar och svarar bara att de inte är så duktiga på katter.